Maak een account op Bitvavo en krijg €10 cadeau!
Bitvavo: Ontvang €10
Welkomstbonus!
Hoewel de enorme verschuiving naar bezorging en afhaalmaaltijden handig is geweest voor consumenten, heb je misschien gemerkt dat er steeds minder keuzes op restaurants worden aangeboden. Een deel hiervan heeft te maken met de tussenpersoon die tot 60% van een orderwaarde kan opnemen. Toegegeven, deze 60% omvat alle toeters en bellen, waarbij in het geval – laten we eerlijk zijn – er niet voor wordt gekozen, een restaurant ver onder een stapel obscuriteit begraven wordt. En op een overvolle markt resulteert die stapel onduidelijkheid vaak in een trieste einde; de sluiting van de keuken.
Het doel van Bistroo is om de machtspositie van restaurants, voedselhandelaren, serviceprofessionals en andere frontliners in de value chain van het bestellen en bezorgen van voedsel te herstellen. Bistroo beëindigt deze macht asymmetrie door een gedecentraliseerde peer-to-peer-infrastructuur te bieden die de tussenpersonen elimineert en restaurants alle tools biedt die ze nodig hebben om hun bedrijven duurzaam te laten groeien.
Bistroo is een peer-to-peer marktplaats voor eten en drinken, aangedreven door de BIST Token. Een protocol waarbij voedselconsumptie gemakkelijk kan worden georganiseerd en gepersonaliseerd tegen aanzienlijk lagere kosten. Verkopers hebben volledige controle over hun betalingen, productselectie, klantrelaties, bestellingen, advertenties en analyses. Klanten kunnen directe relaties hebben met hun favoriete verkopers, beloningen verdienen en voedselaanbevelingen krijgen die bij hun smaak passen.
Dus waarom cryptocurrency gebruiken? Blockchain-technologie stelt Bistroo in staat om gemakkelijk directe relaties tussen verkopers en consumenten op te zetten en op deze manier meer controle aan de handelaar te geven. Alles wat ze bouwen is gericht op meer transparantie, eerlijkheid en loyaliteit.
Bistroo lanceerde voor het eerst het Bistroo-platform voor voedselhandelaren in 2019 en hield een succesvolle tokenverkoop in 2021 waarin ze alle BIST-tokens verkochten die beschikbaar waren voor aankoop. Sindsdien is hun gemeenschap flink gegroeid. Met achtergronden op gebieden als software engineering, financiën en verkoop, is Bistroo’s team momenteel 20 mensen sterk en is het klaar om het platform exponentieel op te schalen. Om het platform verder te perfectioneren en meer community groei te bevorderen, werken ze ook nauw samen met ervaren adviseurs in het veld.
Om dit model te verstoren en waarde te genereren voor proces stakeholders die de kern vormen van de product- of dienstenketen, introduceert Bistroo het Bistroo Ecosystem. Het is bedoeld als het ecosysteem waar voedselconsumptie gemakkelijk kan worden georganiseerd en gepersonaliseerd, om zo de behoeften van individuele klanten en handelaren te voorzien.
Superieur klantgemak, maar met betere voorwaarden en directe digitale en financiële relaties tussen vraag- en aanbodpartijen. Het doel is om een open marktplaatsomgeving te creëren waar goederen, diensten, waarde en informatie allemaal gemakkelijk kunnen worden gedeeld tussen leden van de platformgemeenschap.
De BIST Token zal een belangrijk onderdeel van het platform zijn. De token zal een van de betaalmethoden zijn die beschikbaar zijn voor het platform zonder zijn eigenschappen als een utility-token te verliezen. Bekende FIAT-betalingsopties, zoals iDeal (Debit Card), Apple Pay Credit Card en PayPal, worden al ondersteund vanuit het perspectief van onboarding en gebruikersgemak. Momenteel zijn 12 cryptocurrencies, naast de BIST-token, beschikbaar als betalingsoptie bij deelnemende verkopers op het platform. Het BIST-token maakt directe peer-2-peer-betalingen mogelijk zonder de need voor externe betalingsverwerkers. Bistroo’s ecosysteem is gericht op het bieden van een transparante en handige toegangspoort tot speciale goederen en eetervaringen voor de moderne consument. Consumenten zullen kunnen vertrouwen op ervaringen van gelijkgestemde collega’s om hun besluitvorming over te verbeteren.
Naast het betalen met fiat-valuta’s zoals euro of dollars, kunnen consumenten betalen in BIST en er meer van verdienen door de gemeenschap te laten groeien en het ecosysteem te verbeteren. De use case van het token wordt continue uitgebreid.
Voor hun eerste markt usecase, zet Bistroo.nl een volledig functioneel bestelplatform op voor de Nederlandse markt, dat sinds maart 2020 operationeel is. Daarnaast heeft Bistroo een exclusieve samenwerking gesloten met Koninklijke Horeca Nederland (KHN), de grootste Nederlandse vereniging voor de food- en hospitality industrie. Deze samenwerking zorgt ervoor dat KHN ons als het favoriete voedsel distributieplatform pusht naar hun bijna 30.000 leden in de hele wereld. Nederland. Dit is een exclusieve samenwerking die geen enkel ander food delivery platform in Nederland heeft. Vanaf vandaag heeft het platformvolume van Bistroo het hoogtepunt van 2,8 miljoen USD bereikt. Bistroo is gestaag gegroeid in zowel consumenten- als verkoopaantallen en de feedback is bijzonder positief over gebruiksgemak, onmiddellijke betalingen (zelfs in FIAT), direct klantcontact en lage commissiekosten.
Ga voor meer informatie over het spannende project van Bistroo naar https://bistroo.io/ of voor de Nederlandstalige pagina naar https://www.bistroo.nl/