Bitcoin werd vorige week geconfronteerd met een sterke correctie. Velen riepen dat het een langdurige bearish trend voor Bitcoin zou zijn, maar niks lijkt minder waar. De Bitcoin koers stijgt alweer en Mike Novogratz kreeg gelijk. Hij verklaarde onlangs namelijk dat investeerders moeten blijven kopen tijdens de dips.
Mike Novogratz maakt zich geen zorgen
Bitcoinย werd de afgelopen week geconfronteerd met een flinke daling vanwege twee nieuwsberichten. Zo werd onthuld dat president Trump positief was getest op COVID-19 en kwam naar buiten datย de Amerikaanse CFTC en andere instanties BitMEX beschuldigd van het witwassen van geld en schendingen van derivaten.
De BTC prijs daalde van $10.900 naar $10.400 in een aantal uur tijd. Dat was een daling van bijna 5%. Ondanks dat maakte Mike Novogratz, CEO van Galaxy Digital, zich geen zorgen over de markten.ย Ditย zei hijย over de vooruitzichten van Bitcoin:
โCryptovrienden, laten we niet vergeten dat je onschuldig bent tot het tegendeel wordt bewezen.ย Het is een fundament van het Amerikaanse rechtssysteem.ย Ik heb geen inzicht in de zaak, maar ik wens Hayes het beste.ย Ik denk echt dat BTC en crypto veel groter zijn dan welke exchange of persoon dan ook.ย Dus koop de dips. “
Dit komt nadat Novogratz al maanden beweert dat Bitcoin zich op macroschaal in een gunstige positie bevindt omdat de cryptocurrency een onderliggend bod heeft vanwege stimulus.ย Hij denkt dat de Federal Reserve en de Amerikaanse regering liquiditeit naar activa zoals BTC en goud drijven. Vandaag lijkt het erop dat het advies van Novogratz goed uit heeft gepakt. De BTC prijs is namelijk gestegen naar $10.900.
Fundamentals nog steeds bullish voor BTC
Andere fundamentele trends zijn zeer optimistisch voor de Bitcoin. Ook ondanks de bezorgdheid op de middellange termijn. Raoul Pal, CEO van Real Vision, zei onlangs het volgende over de langetermijnvooruitzichten van Bitcoin:
De week waarin Bitcoin bijna brak, en net op tijd werd gered
Bitcoin beleefde de zwaarste week in maanden, maar werd op het laatste moment gered door beter macronieuws.
Metaplanet breidt Bitcoin-strategie uit met overname van broker
Metaplanet koopt een Japanse broker voor 13 miljoen dollar en wil Bitcoin-producten aanbieden aan miljoenen beleggers in Japan.
BlackRock lanceert binnenkort bitcoin-fonds met maandinkomen
BlackRock diende een formulier in voor zijn nieuwe Bitcoin-fonds met maandinkomen. Analisten verwachten een debuut rond 18 juni.
Meest gelezen
Newsbit-analist voorspelde de daling naar 60.000 dollar: dit verwacht hij nu
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.
Goud verliest in รฉรฉn keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
XRP-beleggers verkopen massaal met verlies, maar dat is goed nieuws
XRP beleggers verkopen steeds vaker met verlies, een signaal dat volgens on-chain data vaak dicht bij bodems verschijnt.
