Het is op dit moment maandagmorgen en Bitcoin noteert een koers van 15.982 dollar, waarmee het voor de afgelopen 24 uur 3 procent in het rood staat. Ethereum doet het nog een stuk slechter met een min van 7,86 procent voor de afgelopen 24 uur. Ethereum handelt momenteel voor 1.124 dollar.
Volatiliteit op komst?
Na het omvallen van FTX, is Bitcoin relatief stabiel gebleven rond de koers van 16.500 tot 17.000 dollar. Inmiddels zijn we dus naar beneden uitgebroken en volgens sommige analisten betekent de zijwaartse koersactie van de afgelopen dagen dat er mogelijk een nieuwe episode van volatiliteit voor de deur staat.
“Afgelopen week handelde Bitcoin in een nauwe koersband en lukte het niet om de 17.000 dollar te herpakken. Gegeven de zijwaartse prijsactie, kunnen we deze wee volatiliteit verwachten”, aldus Joe DiPasquale van BitBull Capital.
Ook Ethereum is er niet in geslaagd om de steun op 1.200 dollar te behouden en handelt nu ongeveer 6 procent lager dan zaterdag. De op één na grootste munt van de markt is bijna 10 procent kwijt vanaf de 1.275 dollar die vorige week de hoogste Ethereum koers markeerde. De markt heeft het op dit moment weer even zwaar.

Op zoek naar de bodem
Bitcoin en de rest van de markt zijn al maanden op zoek naar de bodem. Vanaf het begin van 2022 is het al ellende en er lijkt maar geen einde aan te komen. Heel even was er hoop, nadat Bitcoin vrijwel uit het niets weer boven de 20.000 dollar uitbrak. Daarna kwam echter vrij snel het drama bij FTX naar buiten en nu is het weer even heel donker in crypto-land.
De temperatuur is weer een paar graden gezakt tot onder nul en het lijkt erop dat de winter nog wel even blijft aanhouden. Dat neemt echter niet weg dat we behoorlijk stevige dalingen achter de rug hebben en dat de huidige koersniveaus voor veel mensen een aantrekkelijk punt zijn om te accumuleren. Na al die dalingen zou je verwachten dat de bodem in ieder geval niet ver weg meer kan zijn.
Strateeg van Charles Schwab denkt dat 60.000 dollar de bodem was voor Bitcoin
Bitcoin balanceert boven 60.000 dollar terwijl paniek toeneemt. Charles Schwab ziet juist aanwijzingen dat de bearmarkt bijna eindigt.
Grayscale: Bitcoin heeft andere kopers nodig voor ‘duurzame bodem’
Beursbedrijf Strategy verkocht Bitcoin en de koers tuimelde. Grayscale waarschuwt dat andere kopers nu moeten instappen.
Bitcoin koers geeft zeldzaam signaal af die verscheen bij elke bodem
Meer dan de helft van alle Bitcoins staan nu onder water, maar dat kan juist de opmaat zijn voor een nieuwe bullmarkt.
Meest gelezen
Bank of America waarschuwt voor grootste aandelenbubbel sinds 1880
Deze topanalist van Bank of America waarschuwt voor de grootste bubbel sinds de spoorweghype van de 19e eeuw.
Crypto-analist legt uit waarom 1.000 XRP volgens hem levensveranderend kan zijn
Crypto-analist Steph Is Crypto schetst drie scenario’s voor XRP. 1.000 XRP kan oplopen tot bijna 24.000 dollar.
AI voorspelt XRP koers voor 30 juni 2026
AI-modellen voorspellen dat de XRP koers eind juni onder 1,20 dollar zakt. Bitcoin-zwakte en lage liquiditeit drukken de munt.
