Bitcoin heeft na het aantikken van de 25.000 dollar op 14 augustus weinig meer klaargespeeld en na een verse correctie staat de koers momenteel op 20.950 dollar. Behalve de enorme correctie van afgelopen vrijdag bleef het in het weekend redelijk stil. Op dit moment heerst er zoveel onzekerheid in de markt, dat er over de komende maanden weinig consensus is onder de analisten.
Bitcoin onder de 20.000 dollar?
Ben Armstrong, ook wel bekend als Bitboy_crypto, heeft het gevoel dat Bitcoin snel aan een duikvlucht onder de 20.000 dollar kan beginnen. “Laat je niet verrassen”, aldus Bitboy via zijn Twitter. Het voorlopige dieptepunt van deze correctie staat op 20.770 dollar op Bitstamp en inmiddels zijn we weer iets opgeklommen. De afgelopen weeksluiting van 21.500 dollar was een dramatische en markeert de laagste weeksluiting sinds 18 juli. Voor de afgelopen week noteerde Bitcoin een verlies van 3.000 dollar, wat een daling van ongeveer 11,6 procent markeert.
Niet iedereen is echter pessimistisch over de Bitcoin koers voor de komende maanden. Al is het lastig om vol te houden dat de bearmarkt voorbij is. Daar was na de oplevingen van de afgelopen weken even de hoop van de markt op gevestigd. Nu lijkt echter duidelijk dat we te maken hadden met een zogenaamde bearmarkt rally. Maar laten we het bearish sentiment even achter ons laten wat positievere analisten onder de loep nemen.
Michaël van de Poppe maakt zich geen zorgen
Als het aan Michaël van de Poppe ligt is er weinig aan de hand voor Bitcoin. Volgens de Nederlandse analist is het mogelijk dat Bitcoin rond de CME futures sluiting van 19 augustus van 21.200 dollar blijft hangen, maar daarna komt het volgens hem allemaal goed. “Waarschijnlijk valt de Bitcoin koers tijdens de opening van de CME futures markten weer wat terug, maar daarna komt alles goed”, aldus Michaël van de Poppe.
Matthew Hyland is positief over een herstel voor de komende maanden. “De Bitcoin structuur van de komende weken tot maanden moet je niet bang maken. We krijgen een hoger dieptepunt, een dubbele bodem of een lagere bodem”, aldus een niet ontzettend duidelijke Matthew Hyland. Duidelijkheid onder de analisten is er dus niet, maar daar zijn de omstandigheden dan ook niet naar op dit moment.
Saylor bedankt Musk: kwart van de ‘Mag8’ bezit nu Bitcoin
Na het beursdebuut van SpaceX feliciteerde Michael Saylor Elon Musk. Volgens hem bezit een kwart van de ‘Mag8’ nu Bitcoin.
Miljardair: Bitcoin is beter beschermd tegen quantum-computers dan banken
We horen vaak dat Bitcoin kwetsbaar is voor quantum-computers, maar volgens deze miljardair zijn banken veel kwetsbaarder.
Robert Kiyosaki waarschuwt: de meeste beleggers maken deze enorme fout
Robert Kiyosaki stelt dat veel beleggers denken gespreid te zijn, maar in werkelijkheid ‘nepbezittingen’ aanhouden via ETF’s.
Meest gelezen
Newsbit-analist voorspelde de daling naar 60.000 dollar: dit verwacht hij nu
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.
Goud verliest in één keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
XRP-beleggers verkopen massaal met verlies, maar dat is goed nieuws
XRP beleggers verkopen steeds vaker met verlies, een signaal dat volgens on-chain data vaak dicht bij bodems verschijnt.
