Op 8 januari werd er door het cryptocurrency betaalplatform Wyre een opnamelimiet van 90% opgelegd. Het bedrijf heeft dit limiet nu opgeheven, nadat ze extra geld hebben ontvangen.
Diensten weer op normale wijze aangeboden
Het bedrijf, dat in San Fransisco gevestigd is, heeft bevestigd dat ze een financiering gekregen hebben van een strategische partner. Hierdoor kunnen ze de normale gang van zaken voortzetten en zijn de problemen voorlopig opgelost. Ook deposito’s kunnen weer op normale manier geaccepteerd worden.
Het bedrijf is er trots op dat ze hun diensten weer op een veilige en gezonde manier kunnen leveren, zonder opnames te hoeven onderbreken.
Extra kapitaal verkregen
De limieten die eerder werden opgelegd kwamen slechts enkele dagen nadat voormalige werknemers hintte op de mogelijkheid van de sluiting van het bedrijf. De opnamelimieten zouden in “het belang van de community” van Wyre zijn geweest, zonder meer details hierover vrij te geven.
Het limiet is echter weer opgeheven waardoor gebruikers hun fondsen volledig kunnen opnemen als ze dat willen. Een niet nader genoemde strategische partner heeft naar verluidt het geldprobleem opgelost.
Het extra verkregen kapitaal zal het bedrijf naar verluidt helpen om hun missie om het wereldwijde financiële ecosysteem te vereenvoudigen en te revolutioneren waar te maken.
Wat is Wyre?
Wyre biedt op hun platform realtime uitbetalingen, overboekingen op dezelfde dag en grensoverschrijdende betalingen in zowel fiat als crypto. In april van vorig jaar werd het bedrijf overgenomen door Bolt voor circa $1.5 miljard. Wyre is in 2013 opgericht maar voelt net als veel andere crypto-partijen de druk van de bearmarkt. Mede hierdoor heeft het deze maand 75 werknemers moeten ontslaan.
Ook verbrak de crypto-wallet MetaMask de banden met Wyre, toen het de verwijdering van het platform van zijn mobiele aggregator bekend maakte. Verwacht wordt dat dit een relatief harde klap is geweest voor Wyre, dat veel omzet boekte uit deze aggregator.
Hierdoor wordt er door sommige hun zorgen geuit over insolventie van het bedrijf. De aankondiging van vandaag suggereert echter dat de situatie van het bedrijf aanzienlijk verbeterd is. Het is echter nog niet duidelijk of de problemen nu voorgoed over zijn of niet.
Internationale cyberactie bevriest 41 miljoen euro aan gestolen crypto
Een grootschalige internationale politieactie heeft een belangrijke slag toegebracht aan cybercriminelen die wereldwijd cryptovaluta stelen.
Australië geeft cryptobedrijven drie maanden langer voor vergunning
De Australische financiële toezichthouder ASIC heeft de overgangsperiode voor cryptobedrijven met drie maanden verlengd.
Rusland zet grote stap met AI-wet: eigen modellen krijgen voorrang
Rusland heeft een belangrijke stap gezet richting een eigen wettelijk kader voor kunstmatige intelligentie (AI).
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
