Bittrex, de cryptocurrency exchange, heeft aangekondigd dat het zijn activiteiten in de Verenigde Staten (VS) zal gaan afbouwen vanwege de moeilijke regelgevende en economische omstandigheden. Deze aankondiging viel samen met de negende verjaardag van het platform en markeerde zodoende een bitterzoet moment voor het bedrijf.
Vereisten afgedwongen en steeds onduidelijker
Dit werd bevestigd via een Twitter-bericht. De mede-oprichter en CEO, Richie Lai, heeft verklaard dat de wettelijke vereisten steeds “onduidelijker” en “afgedwongen zonder passende discussie of inbreng” werden naarmate het crypto-ecosysteem evolueerde, waardoor er een oneerlijk speelveld ontstond.
Door deze omstandigheden is het voor Bittrex economisch niet langer haalbaar om zijn activiteiten in de VS voort te zetten.
Buiten de VS succesvol zijn
De oprichters van het crypto-bedrijf hebben nu besloten om hun focus te verleggen naar het ondersteunen van Bittrex Global om buiten de Verenigde Staten succesvol te zijn. Bittrex heeft bevestigd dat Amerikaanse klanten zich geen zorgen hoeven te maken over de veiligheid van hun fondsen, aangezien al hun kapitaal veilig is en beschikbaar is voor opname.
Het platform zal handel blijven faciliteren tot 14 april 2023, maar klanten wordt geadviseerd om al hun tegoeden tegen 30 april 2023 op te nemen.
In 2014 opgericht door 3 cyberbeveiligingsingenieurs, bood Bittrex diensten aan zoals full-service API, vrijwel onmiddellijke atomaire transacties, een wallet-infrastructuur en offline cold wallet-oplossingen.
VS lijkt harder op te treden
Bittrex is zeker niet het enige crypto gerelateerde bedrijf dat in de VS problemen ondervindt. De afbouw van de Amerikaanse activiteiten van Bittrex is dan ook een herinnering aan de uitdagingen waarmee crypto-bedrijven worden geconfronteerd in een onzekere regelgeving.
Onder andere Brad Garlinghouse van Ripple heeft eerder al eens aangegeven dat de regelgevende aanpak van de Securities and Exchange Commission de VS in feite een ‘ernstig risico’ geeft om een aantrekkelijke hub te worden voor de volgende evolutie van blockchain- en crypto-innovatie.
Om deze reden zijn veel bedrijven al verhuisd naar landen buiten de VS. Dit kan de VS op zijn beurt laten achterlopen op het gebied van crypto en crypto-regulering. Het is nog niet bekend wat precies de volgende stap van de VS op dit gebied zal zijn.
Justin Sun schrapt Trump-stablecoin na ruzie over bevroren tegoeden
HTX verwijdert de stablecoin USD1 na een conflict met World Liberty Financial over bevroren adressen en sanctiecontroles.
FTX-oprichter Bankman-Fried vraagt Trump formeel om gratie
FTX-oprichter Sam Bankman-Fried heeft formeel gratie aangevraagd bij president Trump, ruim twee jaar na zijn veroordeling.
Robinhood breidt uit naar Canada met overname van WonderFi voor 180 miljoen dollar
Als onderdeel van de overname komen de handelsplatformen Bitbuy en Coinsquare onder de vlag van Robinhood te vallen.
Meest gelezen
Bank of America waarschuwt voor grootste aandelenbubbel sinds 1880
Deze topanalist van Bank of America waarschuwt voor de grootste bubbel sinds de spoorweghype van de 19e eeuw.
Crypto-analist legt uit waarom 1.000 XRP volgens hem levensveranderend kan zijn
Crypto-analist Steph Is Crypto schetst drie scenario’s voor XRP. 1.000 XRP kan oplopen tot bijna 24.000 dollar.
AI voorspelt XRP koers voor 30 juni 2026
AI-modellen voorspellen dat de XRP koers eind juni onder 1,20 dollar zakt. Bitcoin-zwakte en lage liquiditeit drukken de munt.
