Blockchain

EA-Baas: NFT’s en Play-To-Earn zijn de toekomst van gaming

Het lijkt erop dat NFT’s en Play-To-Earn-videogames steeds meer geaccepteerd worden. Inmiddels ziet één van de grootste namen in de game-industrie een toekomst in de nieuwe technologieën.


De toekomst van gaming

Volgens de CEO van EA, Andrew Wilson, zouden NFT’s en Play-To-Earn-games de toekomst gaan worden voor de videogame-industrie. Het is volgens hem echter nog te vroeg om te zeggen hoe dat er precies uit gaat zien. De technologieën zijn dan ook nog relatief nieuw en worden nog volop ontwikkeld.

Over het algemeen staat EA bekend als een zakelijk bedrijf dat het Pay-To-Win (P2W)-model in diverse games gebruikt. Het bedrijf zou play-to-earn-games nog niet hebben geprobeerd. EA liet echter doorschemeren dat het zijn zinnen had gezet op de blockchain-technologie én NFT’s, zoals een vacature van de zomer onthulde.


Gemakkelijk een solide spelersbasis vinden

Een aantal blockchain-games hebben dan ook al een goed voorbeeld gezet. Titels als Axie Infinity laat zien dat Play-To-Earn-producten gemakkelijk een solide spelersbasis kunnen vinden. In dergelijke Play-To-Earn-games verdienen spelers in-game digitale activa door dagelijkse missies te voltooien, monsters te verslaan en andere spelers in bijvoorbeeld arena’s te verslaan. Die activa hebben een reële geldwaarde en kunnen verkocht worden op crypto-exchanges.

Volgens de EA-Baas zullen verzamelbare digitale inhoud in de toekomst van het bedrijf een betekenisvolle rol gaan spelen, gezien het feit dat het “perfect aansluit” bij de games en live-diensten van EA. Hier voegde hij het volgende aan toe:

“Dus, het is nog vroeg om te zeggen. Maar ik denk dat we ons in een heel goede positie bevinden, en we mogen verwachten dat we daar op een meer innovatieve en creatieve manier over gaan nadenken.”

Naast EA heeft ook de grote videogame-ontwikkelaar Ubisoft laten weten dat het van plan is om te investeren in de adoptie van blockchain-games. Ubisoft was tevens één van de deelnemers aan de financieringsronde van 65 miljoen dollar van NFT-gameontwikkelaar Animoca Brands. Verwacht wordt dat meer bedrijven in de toekomst zullen volgen.