Metaverse Gaming
Blockchain

In-Game itemverhuur via blockchain: De toekomst van gaming volgens de mede-oprichter van Polemos

In een recente ontwikkeling binnen de gamingindustrie heeft Richard McLaren, mede-oprichter van Polemos, een baanbrekend concept geïntroduceerd: het huren van in-game items via blockchain. Deze innovatie biedt spelers de mogelijkheid om moeilijke niveaus te overwinnen of nieuwe spellen te proberen door NFT’s te lenen. McLaren hoopt dat deze functie spoedig een standaard wordt in de gamingwereld, waarbij spelers hun in-game activa kunnen verhuren voor een vergoeding.

Toegangsdrempels voor nieuwe spelers verlagen

Tijdens een interview onthulde McLaren een nieuwe samenwerking tussen Polemos en het fantasy-gevechtsspel Illuvium. Deze stap zou volgens hem de toegangsdrempels voor nieuwe spelers op het Illivium-platform aanzienlijk verlagen. “Het biedt een financieel aantrekkelijker instappunt voor spelers en vergroot de groep potentiële gamers,” legt McLaren uit.

Een van de uitdagingen bij blockchain-spellen is de vereiste hoge kapitaalinleg voor nieuwe spelers. Met het nieuwe model kunnen spelers een NFT voor een korte periode huren, wat het makkelijker maakt om de wereld van blockchain-gaming te verkennen. “Dit zal niet alleen de verkoop bevorderen, maar ook de aantrekkelijkheid van het spel vergroten, omdat spelers laagdrempelig kunnen kennismaken met het spel,” voegt McLaren toe.

The Armory

Polemos introduceert “The Armory”, een niet-onderpand NFT-leningsprotocol dat werkt op basis van een pay-up-front-model. Dit betekent dat spelers geen onderpand hoeven te storten om in-game activa te huren. “De technologie garandeert dat de activa niet beschadigd raken, waardoor we leningen zonder onderpand kunnen aanbieden aan een breder publiek,” verklaart McLaren.

McLaren voorspelt dat de markt voor het uitlenen van game-activa kan groeien tot 30% tot 40% van de ongeveer $2,3 miljard die in 2023 in NFT-gaming is geïnvesteerd. “Het verhuurmodel is een essentieel onderdeel van de marketingstrategie van gamestudio’s. Dit stimuleert spelers om betrokken te blijven bij het spel en vergroot het spelersbestand,” zegt hij.

Dit model biedt ook kansen voor ervaren spelers en gamestudio’s met grote voorraden in-game activa. Zij kunnen inkomsten genereren uit ongebruikte assets. “Het biedt een kans op passief inkomen en versterkt de betrokkenheid bij het spel,” merkt McLaren op.

Minder afhankelijk van gamestudio’s

McLaren benadrukt ook dat de gedecentraliseerde openbare infrastructuur van Polemos de afhankelijkheid van gamestudio’s vermindert. “De aantrekkingskracht van spelerseigendom hangt af van publieke infrastructuur. Dit ondersteunt het idee van een onafhankelijke leenmarkt voor derden,” legt hij uit.

Tot slot kondigt McLaren aan dat Polemos bezig is met het afronden van een strategische voorverkoop voor een native token, die naar verwachting medio 2024 gelanceerd zal worden. Dit markeert een belangrijke stap in de evolutie van gaming en de integratie van blockchain-technologie in deze dynamische industrie.

Blockchain nieuws

Herstructurering bij Yuga Labs na moeilijke periode
Quentin Tarantino wilde Metaverse maken voor nieuwe film
Kansen in Tokenisatie voor vermogensbeheerders, volgens Chainlink
Meer nieuws

Meest gelezen

Bitcoin koers verliest $2.000, wat is er aan de hand?
Crypto analist: ‘Deze 3 altcoins gaan vlammen volgende week’
Ripple gaat in beroep en wil $10 miljoen boete betalen aan de SEC