Mastercard is van plan Polygon te gebruiken om artiesten uit de muziekwereld naar Web3 te leiden, onder meer om hun eigen NFT’s te maken.
De Polygon-blockhain
Mastercard kondigde vrijdag aan dat het de Polygon-blockchain zal gebruiken om zijn Mastercard Artist Accelerator te lanceren. Het programma is ontworpen om muziekartiesten te leren hoe ze hun bekendheid kunnen vergroten door NFT’s te maken. Daarnaast leren ze hoe ze online een groter bestaan kunnen creĆ«ren.
Hoewel Mastercard nog niet heeft gezegd wie er zal deelnemen aan de accelerator, zei het bedrijf dat de accelerator later dit jaar zal eindigen met een live gestreamde show van verschillende artiesten.
Mastercard zegt dat het doel is om een wereld te creƫren voor muziek. Waarbij de accelerator wordt gebruikt om artiesten over de hele wereld te verbinden in Web3.
De Mastercard Artist Accelerator, die in het voorjaar van 2023 van start gaat, zal vijf opkomende artiesten voorbereiden met de tools, vaardigheden en toegang om hun eigen muzikale wegen in de digitale economie te banen.
– Mastercard
Volgens Mastercard zal de accelerator een NFT in beperkte oplage bevatten, genaamd “The Mastercard Music Pass. Deze ‘Pass’ zal de bezitters ervan toegang geven tot exclusief muziek educatief materiaal, unieke bronnen en andere fysieke en digitale ervaringen.
De muziekwereld en NFT’s
NFT’s zijn op blockchain gebaseerde tokens gekoppeld aan digitale en fysieke inhoud, die een bewijs van eigendom, authenticiteit of lidmaatschap van een groep leveren. NFT’s waren in het verleden ook een lucratief nevenproject voor muzikanten.
In maart 2021 verkocht zanger en songwriter Grimes een collectie beeldende kunst voor meer dan $6 miljoen. Diezelfde maand verdiende EDM-muzikant, 3LAU, $11 miljoen door een album te verkopen als 33 individuele NFT’s. DJ Steve Aoki zei in februari vorig jaar dat hij meer geld verdiende met NFT’s dan met 10 jaar muziek.
MemeCore’s munt crasht 85% in minuten: 2,7 miljard dollar verdampt
Bijna 3 miljard dollar aan marktwaarde verdampt nadat MemeCore’s M onverwacht hard onderuitgaat zonder duidelijke aanleiding of uitleg.
Crypto koersupdate: Bitcoin crasht 5% in een uur, markt in vrije val
Bitcoin bereikt laagste koers sinds september 2024 door paniek omtrent Strategy. Dat zorgt voor schrikbarende verliezen op de markt.
Hyperliquid is 22% gedaald, maar blijft de grote ster van de cryptomarkt
Hyperliquid steeg dit jaar van 20 naar 77 dollar terwijl Bitcoin daalde. De HYPE koers test nu voor het eerst serieus zijn opwaartse trend.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: āGigapump komt eraanā
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
