Maak een account op Bitvavo en krijg €10 cadeau!
Bitvavo: Ontvang €10
Welkomstbonus!
Om vooruitgang en innovatie op het gebied van crypto valuta te stimuleren kondigde Mastercard vandaag de uitbreiding van het cryptovaluta-programma aan.
De acceptatie door consumenten van digitale valuta’s groeit. Uit onderzoek blijkt dat tot 20 procent van de bevolking van sommige landen crypto valuta bezit. Dit terwijl een toenemend aantal handelaren, digitale spelers en financiële instellingen crypto betalingen onderzoeken.
Met de uitbreiding van het cryptovaluta-programma wordt het voor partners eenvoudiger en sneller om veilige, compatibele kaartproducten op de markt te brengen.
Deze stap vindt plaats wanneer Wirex het eerste platform voor crypto valuta wordt dat een Mastercard-lidmaatschap krijgt. Hiermee heeft Wirex de mogelijkheid om direct betaalkaarten uit te geven. Bovendien had Wirex eerder al een e-money licentie ontvangen van de Britse ‘Financial Conduct Authority’.
Om de ervaring te bevorderen worden cryptocurrency- en cryptokaart partners uitgenodigd om deel te nemen aan het Accelerate-programma van Mastercard. Dit programma is ontworpen voor opkomende fintech bedrijven. Hiermee hebben ze toegang tot alles wat ze nodig hebben om snel te groeien. Mastercard Accelerate biedt een eenvoudig toegangspunt tot het brede portfolio van gespecialiseerde programma’s van het bedrijf. Daarnaast geeft het crypto partners en andere fintech bedrijven ondersteuning en assistentie voor elke fase van hun groei en transformatie. Raj Dhamodharan, Executive Vice President, Channel Propositions & Partnerships zei:
“De markt voor cryptocurrency is blijven groeien en biedt extra functionaliteit en ondersteuning voor consumenten en bedrijven in de huidige digitale economie.”
Mastercard voegt hier aan toe:
“Ons werk met Wirex en het bredere crypto-ecosysteem versnelt innovatie en geeft consumenten meer keuze in de manier waarop ze willen betalen.”
Het Mastercard-lidmaatschap stelt betalingspionier, Wirex, in staat om betaalkaarten rechtstreeks aan consumenten uit te geven. Hierdoor wordt het voor mensen gemakkelijker om in het dagelijks leven direct meerdere traditionele en cryptocurrencies te kopen. Consumenten kunnen hun cryptocurrencies direct omzetten in traditionele valuta. Deze valuta kunnen worden uitgegeven op een van de 54 miljoen locaties waar Mastercard over de hele wereld wordt geaccepteerd. Gebruikers zullen ook profiteren van het Cryptoback ™ -beloningsprogramma van Wirex. Dit beloningsprogramma geeft klanten automatisch tot 1,5% terug in bitcoin voor elke aankoop die in de winkel wordt gedaan. Pavel Matveev, CEO en mede-oprichter van Wirex, zei:
“We zijn erg verheugd dat Wirex het eerste crypto-native bedrijf is dat het hoofdlidmaatschap van Mastercard heeft gekregen. Het vertegenwoordigt een groeiende belangstelling en erkenning voor de acceptatie van crypto valuta door toonaangevende instanties en toezichthouders. Het zal ons helpen onze visie te realiseren om iedereen in staat te stellen een wereld te ervaren waarin alle valuta’s, traditioneel en crypto, gelijk zijn.”
Wirex is de afgelopen 18 maanden snel gegroeid. Dit komt mede door succesvolle uitbreiding naar de Azië-Pacific regio en de release van hun eigen Wirex Token (WXT). Daarnaast is het bedrijf later dit jaar van plan om een volgende generatie Wirex-kaarten voor klanten in Europa te lanceren. Deze kaarten zullen functies bevatten zoals extra valuta, gratis internationale geldopnames, torenhoge limieten en bijna geen kosten. Wirex is ook van plan om binnenkort met het uitgeven van bedrijfskaarten voor klanten van Wirex Business te beginnen.
Via het Accelerate-programma van Mastercard kunnen cryptopartners binnen enkele weken worden geïntegreerd in Mastercard. Bovendien krijgen ze begeleiding bij alles wat het bedrijf te bieden heeft. Deelnemers aan het programma zijn verbonden met relevante delen van het bedrijf om Mastercard’s gepatenteerde technologie te integreren. Hiernaast kunnen ze gebruik maken van de inzichten en cyberbeveiligingsservices, tevens stelt het ze in staat nieuwe klanten aan te trekken en nieuwe markten en segmenten te bereiken. Bovendien stimuleert Mastercard’s inzet voor financiële inclusie gerichte productontwikkeling. Daarnaast helpen ze mee aan het creëren van oplossingen die een meer inclusieve economie mogelijk maken.
Door het programma voor cryptokaartpartners te verbeteren, heeft Mastercard zijn goedkeuringsprocessen gestroomlijnd om de time-to-market voor partnerproducten te verkorten. Dit terwijl het zijn toewijding aan de principes voor partnerschappen handhaaft.
Partnerschappen met cryptocurrency moeten zorgen voor en sterke consumentenbescherming, inclusief privacy en beveiliging van de informatie en transacties van de consument. Daarnaast moet het zorgen voor een gelijk speelveld voor alle belanghebbenden. Dit is inclusief maar niet beperkt tot financiële instellingen, handelaren en mobiele netwerkexploitanten. Verder moeten de Partnerschappen volledig werken in overeenstemming met alle toepasselijke wetten en voorschriften. Hiervoor gelden ook de wetten die van toepassing zijn op het witwassen van geld. Daarnaast moet het in overeenstemming zijn met de economische systemen van de landen waarin het netwerk actief is.
Hiermee zet Mastercard zich in om zijn innovatie, ervaring en schaal toe te passen op opkomende partners in cryptocurrency en digitale valuta. Dit doen ze door wereldwijde ecosystemen op te bouwen om betalingen te moderniseren. Hiernaast proberen ze de manier waarop mensen en bedrijven transacties uitvoeren te transformeren.