Een multi-signature wallet die wordt gekoppeld aan Vitalik Buterin heeft 40.000 Ethereum naar een onbekend adres gestuurd. De totale waarde van de transactie ligt op ongeveer 47,7 miljoen dollar. Na deze transactie zit er nog ongeveer 250.000 Ethereum ter waarde van 300 miljoen dollar in de wallet van de Ethereum-oprichter.
Gigantische wallet
Met het aantal van 250.000 Ethereum in de wallet is de multi-signature wallet van het brein achter Ethereum de op 24 na grootste wallet die er bestaat. Een multi-signature wallet is een bijzondere wallet, omdat je meerdere handtekeningen moet zetten om de fondsen in beweging te brengen. Je kunt met een multi-signature wallet bijvoorbeeld werken met een totaal van 3 private keys, waarvan je er 2 nodig hebt om de fondsen in beweging te brengen.
Dit is een manier om je fondsen veiliger op te slaan. Zo is het bijvoorbeeld niet erg als je 1 van de 3 private keys verliest, omdat je met de 2 andere sleutels nog steeds de Ethereum in beweging kunt brengen. Ook is het mogelijk om je op deze manier te beschermen tegen een fysieke aanval, omdat je de sleutels op drie verschillende fysieke locaties kunt bewaren. Vitalik Buterin doet het waarschijnlijk om deze laatste reden.
Transactie naar hetzelfde adres
Op de blockchain kunnen we zien dat het niet de eerste keer is dat Vitalik Buterin vanuit deze wallet Ethereum naar dit adres stuurt. Op 16 mei, tijdens de implosie van het Terra-protocol, stuurde de oprichter van Ethereum ook al ruim 20.000 Ethereum naar dit adres. Deze transactie komt tien dagen nadat Vitalik Buterin met een andere wallet 3.000 Ethereum verkocht voor USDC via Uniswap V3.
Overigens is het niet zeker of die transactie met 3.000 Ethereum daadwerkelijk van Vitalik Buterin was. Evan van Ness, een prominent lid van de Ethereum-gemeenschap, vertelde zijn volgers destijds dat Vitalik Buterin hem verteld had dat het niet zijn transactie was. Vitalik Buterin zelf heeft niets over dit voorval laten horen, waardoor we er geen zekerheid over hebben.
Kan Ethereum naar 1.000 dollar? Newsbit analist ziet gevaarlijk scenario
Newsbit analist Erik Juffermans ziet Ethereum onder druk staan. ETH kan dalen naar 1.500 dollar, of zelfs richting 1.000 dollar.
Ethereum Foundation ontslaat 20 procent van het personeel
De Ethereum Foundation schrapt 54 banen, oftewel 20 procent van het personeel, te midden van een reeks vertrekkende leidinggevenden.
Tom Lee´s Bitmine koopt voor 92 miljoen dollar aan Ethereum bij
Bitmine kocht opnieuw voor 92 miljoen dollar aan Ethereum en nadert zijn doel van 5 procent van de voorraad. Tom Lee blijft optimistisch.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
