Niklas Nikolajsen, oprichter van Bitcoin Suisse, een van de oudste cryptobedrijven gespecialiseerd in vermogensbeheer, voorspelt dat de prijs van Bitcoin (BTC) nog verder zal stijgen. Hij suggereert zelfs dat deze “ooit zeven cijfers” zal bereiken, oftewel boven de miljoen dollar.
Halving en Amerikaanse verkiezingen drijven bullmarkt
In een interview met de Neue Zürcher Zeitung stelde Nikolajsen dat de huidige bullmarkt waarschijnlijk zal aanhouden tot het voorjaar. “De hoogste Bitcoinprijs ligt in de toekomst,” zei hij, eraan toevoegend: “Ik kocht veel Bitcoin toen het minder dan een dollar kostte. Toen het één dollar werd, zeiden vrienden dat ik moest verkopen. Dat deed ik niet. En nu zeg ik nog steeds: de Bitcoinprijs zal op een dag zeven cijfers bereiken.”
Nikolajsen wees op twee factoren die de recente prijsstijging aandrijven: de Amerikaanse presidentsverkiezingen en de Bitcoin halving. Tijdens een halving wordt het aantal nieuwe Bitcoins dat in omloop komt gehalveerd, wat schaarste creëert en vaak leidt tot een stijgende prijs. Daarnaast zorgt het beleid van de aankomende Amerikaanse president Donald Trump voor extra optimisme, zoals zijn belofte om Bitcoin als valutareserve te overwegen.
“Als de VS echt een miljoen Bitcoin zou kopen, zouden alle spelers onder druk komen te staan,” voorspelde Nikolajsen. Dit zou een “goudkoorts” veroorzaken, niet alleen onder kleine beleggers maar ook bij bedrijven en overheden. Volgens Nikolajsen zouden landen zoals China gedwongen worden om te reageren en hun eigen Bitcoinreserves op te bouwen.
Kritiek op Zwitserse cryptoregulering
Hoewel Nikolajsen positief is over Bitcoin, uitte hij kritiek op Zwitserland als locatie voor de crypto-industrie. “Zwitserland is niet langer de juiste plek om een cryptobedrijf te starten,” stelde hij. Hij benadrukte dat de Zwitserse financiële toezichthouder FINMA te terughoudend is met het uitgeven van banklicenties aan cryptobedrijven.
“FINMA wil geen cryptobanken, maar banken die ‘iets met crypto’ doen,” voegde hij toe. Volgens Nikolajsen heeft Zwitserland, dat ooit een pionier was in de sector, terrein verloren. De visie om Zwitserland tot het wereldwijde centrum voor crypto-innovatie te maken, is volgens hem gestorven met veranderingen in de regering.
Hij riep de Zwitserse centrale bank op om Bitcoin te kopen als valutareserve. “Het is niet in Zwitserlands belang om schuldinstrumenten uit de EU te kopen en zo lang zoveel geld te verliezen,” zei hij. In plaats daarvan zou de centrale bank “goede activa” zoals Bitcoin moeten vasthouden.
Lugano: Een lichtpuntje voor Zwitserse crypto-adoptie
Ondanks Nikolajsens pessimisme trekt Zwitserland nog steeds crypto-investeerders aan. In Lugano, een stad in het Italiaanssprekende deel van Zwitserland, accepteren ongeveer 1.000 winkels Bitcoin. Dankzij een samenwerking met Tether kunnen inwoners crypto gebruiken voor dagelijkse aankopen. Sinds 2022 organiseert Lugano ook de jaarlijkse Bitcoin-conferentie Plan ₿ Forum.
Volgens het rapport van Social Capital Markets staat Zwitserland op de tweede plaats wereldwijd als cryptohub, met meer dan 900 geregistreerde cryptobedrijven en geen vermogenswinstbelasting voor lange termijn-beleggers.
Claim €10 gratis én maak kans op €200 in Sui (SUI)!
Grijp deze unieke kans met Newsbit en Bitvavo! Maak nu een account aan via de knop hieronder, stort €10 en ontvang direct €10 gratis. Maar dat is nog niet alles: door tussen 2 en 8 december minimaal €200 te verhandelen, maak je automatisch kans op maar liefst €200 in Sui (SUI). Deze actie is geldig voor zowel nieuwe als bestaande klanten!
Claim je €10 gratis, maak kans op €200 in Sui (SUI)
Mis deze kans niet om direct te profiteren van de groeiende populariteit van Crypto!
Ripple-CEO haalt uit naar Saylor: ‘Bitcoin-strategie schaadt de cryptomarkt’
Ripple-topman Garlinghouse blijft positief over Bitcoin, maar zegt dat de financieringsaanpak van Saylor de cryptomarkt heeft geschaad.
BlackRock: AI-momentum ‘zuigt zuurstof weg’ bij Bitcoin
Mitchnick van BlackRock ziet beleggers massaal naar AI vluchten, weg van Bitcoin. Toch wijst hij op een aanjager die de koers kan keren.
Handelaren dekken zich massaal in tegen nieuwe Bitcoin-crash
Bitcoin optiehandelaren blijven voorzichtig en dekken zich massaal in, maar optiemarkt ziet voorlopig geen crisis voor Strategy ontstaan.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
