Tijdelijke actie: Maak een account op Bitvavo en krijg €25 cadeau!
Bitvavo: Ontvang €25
Welkomstbonus!
Een nieuwe rechtszaak eist een juridisch onderzoek tegen beroemdheden en influencers. De reden is deelname aan een klassieke pump and dump regeling met betrekking tot SafeMoon munten.
SafeMoon is een crypto valuta die afkomstig is uit de Smart Chain van Binance. SafeMoon zou een aantal beroemdheden hebben betaald om beleggers te lokken met misleidende promoties. Enkele grote namen die in de val zijn gelokt, zijn muzikanten zoals Nick Carter, Soulja Boy en Lil Yachty. Ook bekende YouTubers Jake Paul en Ben Phillips zouden een rol spelen.
Volgens de rechtszaak bootsten SafeMoon en haar dochterondernemingen echte Ponzi systemen na door beleggers te misleiden om SafeMoon munten te kopen. Dit zou Safemoon doen onder het valse excuus van onrealistische winsten.
Wil jij Crypto verhandelen op één van de grootste en meest betrouwbare exchanges ter wereld? Klik hier en ga naar KuCoin.
De “burn” en “tokenomics” van het ecosysteem worden geizen als een belangrijke drijfveer voor het prijspotentieel van SafeMoon. De beroemdheden hebben hun volgers ervan overtuigd om in de munt te investeren.
Bovendien wijst de rechtszaak op talrijke gevallen waarin de gerekruteerde beroemdheden er met succes in slaagden het token genoeg op te hypen om het handelsvolume en de prijs te verhogen. SafeMoon kende gedurende meerdere maanden een enorme groei. Maar door het plotse vertrek van de leidinggevenden van het bedrijf kelderden de koers van de munt.
De rechtszaak beweert dat er een ‘slow rug pull’-poging is gedaan door de betrokken beroemdheden. Dit impliceert een langzame uitverkoop van holdings, aangezien het handelsvolume van retail beleggers groot blijft:
”De ongepaste promotieactiviteiten van de beroemdheden genereerden het handelsvolume. Dit was nodig om hun SafeMoon munten te verkopen aan nietsvermoedende beleggers.”
De rechtszaak wil alle individuen vertegenwoordigen. Daarnaast willen ze de individuen die SafeMoon tokens hebben gekocht sinds 8 maart 2021 en slachtoffer waren van de rug pull poging compenseren.
Een van de grootste hoogtepunten van Super Bowl 2022 waren de crypto commercials. Te midden van de Super Bowl reclames lanceerde crypto exchange Binance een marketingcampagne. Deze was bedoeld om beleggers te waarschuwen voor de crypto hype. De hype wordt aangewakkerd door mainstream beroemdheden.
Het doel van Binance was om nieuwe gebruikers naar zijn eigen platform te leiden.