Exchange

Binance adverteert op een andere manier op de Super Bowl

In plaats van een Super Bowl-advertentie te kopen, zoals FTX en Crypto.com doen, laat Binance een NBA-ster mensen vertellen geen aandacht te besteden aan de advertenties.


Nieuwe crypto trend

De grootste trend in crypto op dit moment heeft weinig te maken met Bitcoin of Bored Apes. Het zijn cryptocurrency-exchanges die sportpartnerschappen met atleten aangaan.

Dit zal zijn hoogtepunt bereiken op 13 februari tijdens de Super Bowl. Het meest bekeken televisieprogramma in de VS. Zowel Crypto.com als FTX hebben sponsordeals met beroemdheden en miljoenen betaald voor advertentietijd tijdens de wedstrijd.

Binance doet hier echter niet aan mee. Het heeft zelfs vijf keer NBA All Star Jimmy Butler gevraagd om mensen te vertellen dat ze niet op deze advertenties moeten letten.

Op 13 februari zul je enkele grote namen horen zeggen dat je in crypto moet investeren”, zei Butler vandaag via een video op het Twitter-account van Binance. “Maar ze kennen jou en je financiën niet. Alleen jij kent ze. Binance en ik zijn hier om je te vertellen: vertrouw op jezelf en doe je eigen onderzoek.”

Binance is al lang de grootste cryptocurrency-exchange qua volume. Maar de concurrentie wordt ondertussen steeds groter. Gedurende 2021 hielden zijn grootste rivalen zich bezig met sportpartnerschappen en goedkeuringsdeals.

FTX kocht de rechten om de Miami Heat Arena naar zichzelf te hernoemen. Ook ondertekende het NFL-legende Tom Brady en NBA-scherpschutter Steph Curry als merkambassadeurs. Crypto.com sponsorde UFC en kreeg de naamgevingsrechten voor de arena van Los Angeles Lakers en Clippers. Tot slot zette Coinbase zijn naam op NBA-vloeren.


Wil jij crypto verhandelen op 1 van de grootste en meest betrouwbare exchanges ter wereld? Klik hier en ga naar KuCoin.


Binance gaat zijn eigen weg

Binance heeft dit soort deals grotendeels vermeden. Hoewel het onlangs wel de Spaanse voetballer Andrés Iniesta benaderde en het Africa Cup of Nations-voetbaltoernooi sponsorde.

Tot nu toe heeft de no-nonsense aanpak gewerkt. Volgens de meest recente cijfers controleert Binance 62% van het spothandelsvolume in de top vijf exchanges op CoinMarketCap. Deze is gerangschikt op vertrouwensscore (inclusief volume, liquiditeit, cyberbeveiligingsmaatregelen en grootte). Zijn greep op de handel in derivaten – waar de in de VS gevestigde Coinbase tot nu toe is uitgesloten vanwege regelgevingsproblemen – is bijna net zo sterk. Het controleert 58% van het dagelijkse handelsvolume.

In november leek de sportgerichte benadering van zijn concurrenten zijn vruchten af te werpen, aangezien het aandeel van Binance in het handelsvolume daalde tot 45%.

En de tactiek kan nog een groter resultaat opleveren. De Super Bowl trok in 2021 bijna 100 miljoen kijkers in de VS en bereikt doorgaans bijna 150 miljoen mensen. Met recente onderzoeken die suggereren dat minder dan 20% van de Amerikanen in crypto heeft geïnvesteerd, kan een Super Bowl-advertentie veel toeschouwers naar het spel lokken.