Exchange

Crypto.com koopt een Super Bowl-advertentie voor 2022

Crypto.com heeft een Super Bowl-advertentie gekocht, wat bijdraagt ​​aan zijn grote sportmarketingpush. Dat zijn er tot nu toe twee: FTX kocht in oktober een plekje. Wie koopt de volgende?


Crypto.com wil in de top 20 consumentenmerken komen

Crypto.com heeft een Super Bowl-advertentie gekocht, vertelde het bedrijf vandaag aan The Wall Street Journal. De kosten van een advertentie zijn naar verluidt maar liefst $6,5 miljoen voor 30 seconden.

Het is de laatste stap in de sportsponsoring van de exchange. Vorige maand betaalde Crypto.com naar verluidt $700 miljoen voor de naamrechten van het Staples Center, de thuisbasis van de Los Angeles Lakers van de NBA. Eerder dit jaar werd de exchange ook een sponsor voor de Italiaanse voetbal bekertoernooi finale, de Coppa Italia finale. Als onderdeel van de overeenkomst werd ter gelegenheid een NFT-collectie gecreëerd. 

Kris Marszalek, CEO van Crypto.com, vertelde dat de top van het bedrijf wil dat de exchange in de komende drie tot vijf jaar een van ‘s werelds top 20 consumentenmerken wordt. Hiermee zou het zich in de groep van sport- en technologiereuzen zoals Nike en Apple plaatsen.

 “Door verschillende sporten te beoefenen, kan ik iedereen bereiken. Super Bowl is nog maar een stap daarin, waar het zo massaal is als je kunt.”

Aldus Marszalek.


De sportpush van de crypto-industrie

Het doel van Marszalek om een ​​topconsumentenmerk te worden, lijkt sterk op wat FTX-CEO Sam Bankman-Fried zei over de push van zijn eigen sportdeal. “We lopen achter op het gebied van naamsbekendheid”, zei Bankman-Fried in november.

“Bij mensen die voor het eerst betrokken willen raken bij crypto, zagen we dat ze nog nooit van FTX hebben gehoord.”

FTX heeft geld uitgegeven om dat te veranderen en kocht in oktober een eigen Super Bowl-advertentie. 

In april sloot FTX een enorme deal met Miami Heat van de NBA en werd de ‘officiële en exclusieve’ cryptopartner van de franchise. Door de deal werd het thuisstadion, de afgelopen 22 jaar bekend als de American Airlines Arena, de FTX Arena. FTX US sloot onlangs ook deals met de Golden State Warriors, de Washington Wizards en Capitals. Zelfs MLB-umpires dragen het logo van de crypto-exchange op hun uniformen. 

Elders in de NBA heeft Coinbase wat terrein voor zichzelf gewonnen. In oktober ondertekende de onlangs genoteerde exchange een sponsorovereenkomst waardoor het de officiële cryptocurrency-partner van de NBA en WNBA werd. Deze maand sloot Coinbase ook een deal met NBA-ster en Brooklyn Net Kevin Durant. 

Crypto.com en FTX zullen vast niet de enige crypto-advertenties zijn tijdens Super Bowl 56. Zal Coinbase de volgende zijn die een plek koopt?