Edward Kim en Alex Forshaw onthullen een gedurfd plan om de stablecoin genaamd TerraClassicUSD (USTC) nieuw leven in te blazen. Ze willen namelijk de koppeling met de dollar herstellen.
Herstellen van de dollarpeg
Twee leden van de Terra Classic-gemeenschap, genaamd Edward Kim en Alex Forshaw, hebben een roadmap uitgebracht. Daarin onthullen ze een gedurfd plan om de TerraClassicUSD (USTC)-dollarpeg te herstellen.
De UST stablecoin, verloor in mei haar koppeling met de Amerikaanse dollar en zakte daardoor naar een waarde van bijna nul. Deze crash leidde tot een overmatige muntproductie van LUNA-tokens waardoor de waarde van van de LUNA tokens ook naar bijna 0 zakte. Kim en Forshaw beschreven de situatie als volgt:
De blockchain heeft gefaald, het stopte met het betalen van een lening, en de 10,3 miljard resterende USTC in omloop werd $9,5 miljard aan oninbare schulden.
De auteurs vergeleken het Terra Classic-netwerk met een ontwikkelingsland wat niet kan betalen. Ze zeiden dat er behoefte is aan een vorm van schuldsanering.
Volgens de auteurs heeft het alleen zin om de dollarpeg te herstellen als ze ervoor kunnen zorgen dat USTC niet langer kwetsbaar is voor de aanval waardoor het crashte.
Door de gedecentraliseerde stablecoin nieuw leven in te blazen en drastisch te verbeteren, kunnen we een van de grootste nederlagen van crypto omzetten in de meest verbluffende comeback in de geschiedenis van digitale assets.
– Aldus de auteurs.
Daarnaast benadrukken de auteurs dat het herwinnen van zijn peg LUNC-tokens effectiever zal burnen via de oorspronkelijke algoritmische controles.
Aantrekken van utility
De laatste fase van de roadmap is aantrekken van utility, aangezien bijna alle projecten op het netwerk zijn vertrokken na de ineenstorting van het ecosysteem. Hoewel er gesprekken zijn gestart met projecten om ze terug te krijgen met de actieve gemeenschap als het grootste verkoopargument, beweren Kim en Forshaw dat de beste optie voor het netwerk is om zich te ontwikkelen om aan de bepaalde normen te voldoen. Bovendien merken ze op dat projecten die op Terra 2.0 zijn gebouwd compatibel zijn met de klassieke chain.
Tot nu toe heeft de gemeenschap al aanzienlijke vooruitgang geboekt met wat de auteurs zien als de eerste stap, de wijziging van de belasting met 1,2%. De gemeenschap is van mening dat de stap om 1,2% belasting te innen en te burnen van alle on-chain en off-chain transacties met de steun van gecentraliseerde exchanges de eerste stap is om de asset deflatoir te maken.
De wijziging staat gepland in minder dan zes maanden. Het heeft tot nu toe de steun gekregen van verschillende exchanges.
Bitwise: crypto ondergaat ‘pijnlijke verandering’ door opmars AI-aandelen
Bitwise ziet crypto veranderen in een belegging tegen de marktstemming in, terwijl AI aandelen de aandacht opeisen.
Worldcoin crasht 20% nadat Arthur Hayes plotseling uitstapt
De Bitcoin koers veert terug boven 61.000 dollar na een korte duik onder de 60.000. Een sterk banenrapport joeg de markten omlaag.
Hyperliquid als ābuurtwinkelā voor Wall Street: het handelsplatform dat nooit sluit
Het Iran-conflict bracht handelaren massaal naar Hyperliquid. De WSJ beschrijft oprichter Jeff Yan, die het bouwde na de val van FTX.
Meest gelezen
Bank of America waarschuwt voor grootste aandelenbubbel sinds 1880
Deze topanalist van Bank of America waarschuwt voor de grootste bubbel sinds de spoorweghype van de 19e eeuw.
Crypto-analist legt uit waarom 1.000 XRP volgens hem levensveranderend kan zijn
Crypto-analist Steph Is Crypto schetst drie scenario’s voor XRP. 1.000 XRP kan oplopen tot bijna 24.000 dollar.
AI voorspelt XRP koers voor 30 juni 2026
AI-modellen voorspellen dat de XRP koers eind juni onder 1,20 dollar zakt. Bitcoin-zwakte en lage liquiditeit drukken de munt.
