Exchange

UFC sluit sponsorovereenkomst van $175 miljoen met Crypto.com

Ultimate Fighting Championship, een grote wereldwijde mixed martial arts-organisatie, zet zijn diepe duik in de cryptocurrency-industrie voort. Woensdag kondigde het een sponsorovereenkomst met een cryptocurrency-exchange aan.


Partnerschap UFC en Crypto.com

UFC kondigde aan dat het instemde met een fight-kit-partnerschap met Crypto.com, een van ‘s werelds grootste crypto-handelsplatforms qua handelsvolumes, meldde CNBC. Volgens CNBC is de sponsoring $175 miljoen waard en zal deze meer dan 10 jaar duren.

Als onderdeel van de overeenkomst zal het merk van Crypto.com verschijnen op vechtuitrustingsitems die door atleten worden gedragen tijdens wedstrijden, evenals op kleding die wordt gedragen door het trainingspersoneel. Bovendien heeft Crypto.com de rechten verworven op UFC’s nieuw gelanceerde sponsorcategorie die bekend staat als “Cryptocurrency Platform Partner”.


Historisch moment

Kris Marszalek, mede-oprichter en CEO van Crypto.com, noemde de UFC-deal een ‘historisch moment’. Verder merkte hij op dat het de sportindustrie zou helpen ‘de overgang van de wereld naar cryptocurrency te versnellen’. Ari Emanuel, CEO van talentbureau Endeavour, dat in april een aandeel in UFC kocht, zei dat de overeenkomst “slechts het begin is van een lange relatie met UFC”. 

Hiermee wordt een nieuwe belangrijke mijlpaal bereikt in de groeiende convergentie van cryptocurrencies en de sportindustrie. Meerdere sport teams hebben inmiddels al een crypto-campagne lopen. Een voorbeeld hiervan is het NBA Team de Portland Trail Blazers, die een samenwerking gestart zijn met de blockchain-beloningsapp StormX. Wil jij hier meer over weten? Klik dan hier om naar het betreffende artikel te gaan.