Bitcoin en Ethereum lijken eindelijk weer wat beter te gaan presteren. De meeste investeerders gingen vol enthousiasme het jaar 2022 in, met een sterk geloof in nieuwe all-time highs. Die droom bleek uiteindelijk te veranderen in een nachtmerrie, want de markt bleef maar waarde verliezen. Is er nu licht aan het einde van de tunnel?
Bitcoin begint te herstellen
Ondanks dat de rest van de markt het nog altijd zwaar heeft, lijkt Bitcoin zich langzaam te ontkoppelen. Op zaterdag noteerde de grootste crypto van de markt een plus van 3 procent. Ook het handelsvolume kruipt langzaam omhoog ten opzichte van het gemiddelde van afgelopen maand. Opvallend is dat Bitcoin het sinds de Merge ook beter doet dan Ethereum, een ontwikkeling die maar weinigen hadden verwacht.
Aan de andere kant lijkt Ethereum zich ook klaar te maken voor een nieuwe opleving. Dankzij de Merge is de uitgifte van nieuwe Ethereum namelijk flink gezakt. Er is nog steeds sprake van inflatie, maar slechts van een paar honderd Ethereum tokens per dag. Voor de Merge ging het om ongeveer 12.000 Ethereum per dag.
De Merge biedt hoop
Veel analisten zien de Merge als het keerpunt voor de crypto-markt. Zelfs tech-gigant Google heeft uiteindelijk een ‘easter egg’ ingebouwd in de zoekmachine om de Merge te vieren. Het heeft er dan ook alle schijn van dat dit evenement de potentie heeft om het sentiment op de markt behoorlijk om te draaien. Iets wat de markt wel kan gebruiken, na maanden van neerwaartse koersen.
Uiteindelijk blijft het echter afwachten, met name komende week belooft daarin een belangrijke tee worden. Op 21 september beslist de Federal Reserve namelijk opnieuw over de Amerikaanse rente. Nadat de inflatiecijfers op 13 september behoorlijk tegenvielen, is de kans aanwezig dat de Federal Reserve komende week hard ingrijpt met een stevige renteverhoging.
Standard Chartered: bodem cryptomarkt lijkt achter ons
Standard Chartered ziet signalen dat de Bitcoin bodem is bereikt. ETF-instroom, Strategy en olieprijzen ondersteunen dat beeld.
Bitcoin koers profiteert van vredesdeal VS en Iran: hedgefondsen zetten massaal in op risico
Nu het Iran-risico afneemt, grijpen hedgefondsen terug naar hun strategie van voor de oorlog. Ook Bitcoin profiteert mee.
Strategy koopt weer Bitcoin, ondanks het miljardenverlies op papier
Na een zeldzame verkoop die de markt opschrikte, bewijst Saylor zijn woord: in 2 weken tijd nu 98 keer meer Bitcoin gekocht.
Meest gelezen
Tiener steelt 13 miljoen dollar aan Bitcoin en geeft het uit aan Lamborghini’s
Canadese tiener bekent crypto-oplichting van 13 miljoen dollar en gaf gestolen geld uit aan luxe auto’s en privéjets.
Newsbit-analist voorspelde de daling naar 60.000 dollar: dit verwacht hij nu
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.
Goud verliest in één keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
