Nadat deze week het nieuws naar buiten kwam dat Tesla in januari voor $1,5 miljard aan Bitcoin had gekocht, nam de speculatie toe over welk bedrijf de volgende zou zijn die in BTC zou investeren. Amazon, die de crypto-industrie aan het bekijken is, blijft voorlopig inzetten op fiat, maar experimenteert al wel met alternatieven.
Gaat Amazon zich begeven in de cryptowereld?
Zoals gerapporteerd door CoinDesk, werkt de divisie ‘Digital and Emerging Payments (DEP)’ van Amazon aan een nieuw digitaal valutaproject dat in Mexico wordt gelanceerd. Amazon is daarvoor op zoek naar managers en developers voor softwareontwikkeling, volgens berichten op de Amazon Jobs-website.
“We zijn op zoek naar een leider om ons te helpen bij de lancering van een nieuw betalingsproduct, met Mexico als ons eerste lanceringsland”, luidt een vacature.” Met dit product kunnen klanten hun geld omrekenen naar digitale valuta waarmee klanten kunnen genieten van onlinediensten, waaronder het kopen van goederen en / of diensten zoals Prime Video.”
De eerste vacature werd vermeld in oktober 2020, maar is onlangs bijgewerkt.
De vacatures scheppen niet heel veel duidelijkheid, aangezien digitale valuta kan verwijzen naar een aantal digitale betaalmethoden. In feite heeft Amazon al zijn eigen valuta, Amazon Coins, het digitale equivalent van Disney Dollars.
Toch zou dit het moment kunnen zijn voor Amazon om stappen te ondernemen die verder gaan dan het maken van een gametoken. Zeker nu de CEO van Amazon, genaamd Jeff Bezos, de touwtjes over zal geven aan een nieuwe CEO genaamd Andy Jassy. Jassy heeft tijdens zijn andere functie bij het bedrijf al de Amazon Managed Blockchain-service gelanceerd.
De nieuwe CEO is nu topman van een bedrijf dat kopers nog niet toestaat om PayPal te gebruiken, laat staan Bitcoin. Maar misschien is de wissel van topman wel de vonk die alles gaat veranderen.
De week waarin Bitcoin bijna brak, en net op tijd werd gered
Bitcoin beleefde de zwaarste week in maanden, maar werd op het laatste moment gered door beter macronieuws.
Metaplanet breidt Bitcoin-strategie uit met overname van broker
Metaplanet koopt een Japanse broker voor 13 miljoen dollar en wil Bitcoin-producten aanbieden aan miljoenen beleggers in Japan.
BlackRock lanceert binnenkort bitcoin-fonds met maandinkomen
BlackRock diende een formulier in voor zijn nieuwe Bitcoin-fonds met maandinkomen. Analisten verwachten een debuut rond 18 juni.
Meest gelezen
Newsbit-analist voorspelde de daling naar 60.000 dollar: dit verwacht hij nu
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.
Goud verliest in één keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
XRP-beleggers verkopen massaal met verlies, maar dat is goed nieuws
XRP beleggers verkopen steeds vaker met verlies, een signaal dat volgens on-chain data vaak dicht bij bodems verschijnt.
