Tijdelijke actie: Maak een account op Bitvavo en krijg €25 cadeau!
Bitvavo: Ontvang €25
Welkomstbonus!
In de eerste grote deal van Australië, heeft de Australia Football League (AFL) een partnerschap gesloten met Crypto.com om de Women’s League (AFLW) te ondersteunen.
De deal heeft een waarde van bijna $25 miljoen en zal vijf jaar lopen. Dit is een duidelijke stijging ten opzichte van het bestaande sponsorcontract van $18,5 miljoen van de AFL met Toyota. Crypto.com is een in Singapore gevestigde crypto-exchange die ook digitale wallets en door crypto betaalkaarten aanbiedt.
Het is de eerste keer dat Crypto.com een sport in Australië sponsort. Het zal ook de eerste keer zijn dat het een wereldwijde sportcompetitie voor vrouwen sponsort. Kylie Rogers, Executive General Manager Customer en Commercial, van AFL zei het volgende:
“De AFL is er trots op de eerste Australische sportcompetitie en elite vrouwencompetitie wereldwijd te zijn die samenwerkt met een organisatie die onze passie deelt om de toekomst van topsport en technologie vooruit te helpen.”
Karl Mohan, algemeen directeur Azië & Pacific van Crypto.com, zegt dat het bedrijf werd aangetrokken door het relatief grote aantal vrouwen in Australië dat geïnteresseerd is in crypto.
“Uit ons laatste consumentenonderzoek in Australië bleek dat meer dan de helft (53%) van de crypto-investeerders vrouwen waren”, zei hij.
“Het is zeer bemoedigend om te zien dat Australiërs uit alle lagen van de bevolking, ongeacht geslacht of achtergrond, zeer enthousiast zijn over het adopteren van cryptocurrencies. We zijn verheugd dat we hun go-to-platform zijn.” Aldus Mohan.
In augustus bracht CNBC een onderzoek uit over investeringen door mannen en vrouwen. Hieruit bleek dat vrouwen nog steeds minder dan de helft zoveel kans hebben om in cryptocurrencies te investeren dan mannen. 16% van de mannen investeert versus 7% van de vrouwen.
Wil jij Crypto verhandelen op 1 van de grootste en meest betrouwbare exchanges ter wereld? Klik hier en ga naar KuCoin.
Crypto.com heeft de afgelopen maanden een aantal deals voor sportbranding verzameld, in totaal meer dan $1,5 miljard. In november sloot het cryptobedrijf een deal van $700 miljoen om het Staples Center in Los Angeles de komende 20 jaar te hernoemen naar de Crypto.com Arena.
Eind juni tekende het ook een sponsorovereenkomst van $100 miljoen met de Formule 1. Tot slot tekende het in juli een sponsorovereenkomst van $175 miljoen met de UFC.