De Amerikaanse Spot Bitcoin ETFs zijn ook 2025 goed begonnen met een instroom van bijna 5 miljard dollar in januari. Volgens Matt Hougan van Bitwise kunnen de Bitcoin ETFs in de Verenigde Staten dit jaar zomaar eens 50 miljard dollar ophalen.
Op dit tempo $59 miljard per jaar
“Tot nu toe verloopt alles prima: de Spot Bitcoin ETFs haalden in januari 4,94 miljard dollar binnen. Op jaarbasis komt dat uit op ongeveer 59 miljard dollar. Voor context: in heel 2024 brachten ze 35,2 miljard dollar naar binnen,” aldus een optimistische Hougan.
Hoewel hij ook ziet dat er op maandbasis sprake is van een hoop volatiliteit voor de Spot Bitcoin ETFs, verwacht Hougan dat ze het jaar op ruim 50 miljard dollar eindigen.
In december voorspelde Hougan en Ryan Rasmussen, ook iemand van Bitwise, dat de Bitcoin ETFs in 2025 meer geld op zouden halen dan in 2024. Uiteindelijk eindigden de Bitcoin ETFs 2024 met een instroom van 33,6 miljard dollar, terwijl zij in januari 2024 de verwachting van 15 miljard dollar uitspraken.
Wat dat betreft hebben de Bitcoin ETFs alle verwachtingen overtroffen in hun eerste jaar. Uiteindelijk blijft het allemaal lastig te voorspellen. Zo kan dit bijvoorbeeld een pittige maand worden, omdat Donald Trump dit weekend zijn importheffingen doorvoerde, en de markt daar niet goed op reageert.
BlackRock was weer de baas in januari
BlackRock, de grootste vermogensbeheerder ter wereld, was weer eens ouderwets de baas in januari. Zij zagen een totale instroom van 3,2 miljard dollar. Fidelity volgde op plek twee met een instroom van bijna 1,3 miljard dollar over diezelfde periode.
Voor de komende week moeten we nog maar zien wat er gaat gebeuren.
Bitcoin is vandaag begonnen met een daling van 6%, terwijl Ethereum en de rest van de markt voor altcoins nog veel hardere klappen te verwerken krijgen.
Bij Bitwise blijven ze echter optimistisch. Hougan en Rasmussen zeggen bijvoorbeeld dat de grootste wirehouses ter wereld nog toegang moeten krijgen tot de ETFs. Dat zou dit jaar moeten veranderen volgens het duo.
Daardoor zou het een heel succesvol jaar kunnen worden voor Bitcoin. Al zijn we natuurlijk ook afhankelijk van Donald Trump en het macro-economische plaatje.
Claim vandaag nog €10 gratis en betaal geen handelskosten over de eerste €10.000!
Grijp deze unieke kans met Newsbit en Bitvavo door nu een account aan te maken via de knop hieronder. Stort slechts €10 en ontvang direct €10 gratis. Bovendien kun je 7 dagen lang zonder kosten handelen over je eerste €10.000 aan transacties. Start vandaag nog en profiteer direct van de groeiende populariteit van crypto!
Maak je account en Claim je €10 gratis.
Mis deze kans niet om direct te profiteren van de groeiende populariteit van Crypto!
Standard Chartered: bodem cryptomarkt lijkt achter ons
Standard Chartered ziet signalen dat de Bitcoin bodem is bereikt. ETF-instroom, Strategy en olieprijzen ondersteunen dat beeld.
Bitcoin koers profiteert van vredesdeal VS en Iran: hedgefondsen zetten massaal in op risico
Nu het Iran-risico afneemt, grijpen hedgefondsen terug naar hun strategie van voor de oorlog. Ook Bitcoin profiteert mee.
Strategy koopt weer Bitcoin, ondanks het miljardenverlies op papier
Na een zeldzame verkoop die de markt opschrikte, bewijst Saylor zijn woord: in 2 weken tijd nu 98 keer meer Bitcoin gekocht.
Meest gelezen
Tiener steelt 13 miljoen dollar aan Bitcoin en geeft het uit aan Lamborghini’s
Canadese tiener bekent crypto-oplichting van 13 miljoen dollar en gaf gestolen geld uit aan luxe auto’s en privéjets.
Newsbit-analist voorspelde de daling naar 60.000 dollar: dit verwacht hij nu
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.
Goud verliest in één keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
