We zijn nog maar een dag verwijderd van het einde van september. Vaak zien we vlak voor zo’n afsluiting van de maand de volatiliteit toenemen, maar nu is dat nog niet het geval. De Bitcoin koers blijft op dit moment vrij stabiel handelen rond de 19 duizend dollar. Betekent dit dat we morgen vuurwerk kunnen verwachten?

De Bitcoin koers consolideert al een lange tijd
Zoals we in de bovenstaande grafiek kunnen zien is de prijsactie van de Bitcoin koers de afgelopen dagen vrij rustig geweest, zeker de afgelopen twee weken. Deze periode van stabiliteit geeft handelaren echter weinig duidelijkheid, zeker nu de maand en kwartaal afsluiting eraan zit te komen. Ook crypto analist DrProfitCrypto vertelt dat zo’n lange periode van stabiliteit opvallend is. Hij schrijft:
“Interessant, BTC beweegt meestal tussen 30-50 dagen in een zijwaartse beweging voordat er een grote beweging plaatsvindt. Voor de eerste keer binnen twee jaar besluit BTC nu om meer dan 108 dagen in een zijwaartse beweging te bewegen”

De consolidatie periode van de Bitcoin helemaal opvallend te noemen aangezien grote fiat valuta’s als de Euro, Chinese Yuan, Japanse Yen en de Britse Pond een enorme volatiliteit vertonen. Sommige analisten zeggen dan ook dat BTC langzaam maar zeker een afdekking tegen inflatie wordt.
Saylor bedankt Musk: kwart van de ‘Mag8’ bezit nu Bitcoin
Na het beursdebuut van SpaceX feliciteerde Michael Saylor Elon Musk. Volgens hem bezit een kwart van de ‘Mag8’ nu Bitcoin.
Miljardair: Bitcoin is beter beschermd tegen quantum-computers dan banken
We horen vaak dat Bitcoin kwetsbaar is voor quantum-computers, maar volgens deze miljardair zijn banken veel kwetsbaarder.
Robert Kiyosaki waarschuwt: de meeste beleggers maken deze enorme fout
Robert Kiyosaki stelt dat veel beleggers denken gespreid te zijn, maar in werkelijkheid ‘nepbezittingen’ aanhouden via ETF’s.
Meest gelezen
Newsbit-analist voorspelde de daling naar 60.000 dollar: dit verwacht hij nu
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.
Goud verliest in één keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
XRP-beleggers verkopen massaal met verlies, maar dat is goed nieuws
XRP beleggers verkopen steeds vaker met verlies, een signaal dat volgens on-chain data vaak dicht bij bodems verschijnt.
