Blockchain

Blockchain gamen zet recordomzet gedurende wereldwijde pandemie

Animoca Brands, het bedrijf achter diverse blockchain-aangedreven games zoals The Sandbox, Crazy Defense Heroes en F1 Delta Time heeft een niet-geauditeerde omzet van circa $7.35 miljoen gemaakt over de eerste 4 maanden van 2020.


Sterkste eerste kwartaal ooit

Hiermee heeft het bedrijf zijn sterkste eerste kwartaal ooit gehad, met een omzet van circa $4.35 miljoen in 1 kwartaal. Dit bedrag werd nog eens flink verhoogd door de recordmaand april, met een omzet van $3 miljoen in slechts 1 maand tijd. Naar verluidt is circa $2 miljoen van dit bedrag in crypto’s uitbetaald, waarvan het overgrote deel in Bitcoin (BTC) en Ethereum (ETH).

Dat het bedrijf steeds meer crypto bezit komt volgens een vertegenwoordiger door de succesvolle verkopen van niet-fungible tokens (NFT’s) die binnen haar ecosysteem worden gebruikt. Gebruikers kunnen hier bijvoorbeeld in-game items mee aanschaffen.


Impact NFT’s & COVID-19 pandemie

Volgens de oprichter van Animoca Brands, Yat Siu, hebben NFT’s een enorme impact op de (blockchain) gaming-industrie met betrekking tot de introductie van eigendomsrechten. Volgens Yat Siu is het eigendom van in-game items iets dat gamers compenseert voor de tijd en arbeid die ze investeren in het daadwerkelijk ook spelen van deze games.

Volgens Siu is het bedrijf dan ook van plan om diverse al gevestigde gaming bedrijven met loyale gebruikers over te nemen, om aan hun de voordelen van de blockchain-technologie beschikbaar te maken.

De adoptie van blockchain binnen gaming hangt dan ook gedeeltelijk af van hoe het aan gebruikers geïntroduceerd wordt. Hier zal een slim design aan moeten worden gekoppeld, die de complexiteit van de gehele blockchain-technologie verbergt. Door deze complexiteit te vertalen naar iets eenvoudigs, verhoogd de kans op algehele adoptie.

Volgens Yat Siu was de wereldwijde COVID-19-pandemie een katalysator voor de aanzienlijke toename van gamers in combinatie met blockchain. Een gedeelte hiervan zou echter weer kunnen verdwijnen nadat de pandemie over is. Dit is lastig te voorspellen. Siu is echter wel van mening dat de lockdowns als gevolg van het virus een gedragsverandering heeft aangestuurd. Deze zou gunstig zijn voor nieuwe games die op de lange termijn zullen blijven bestaan. Zo zien volgens Siu veel mensen gamen nu als onderdeel van hun entertainment, iets wat eerder nog wel eens over het hoofd werd gezien.