Maak een account op Bitvavo en krijg €10 cadeau!
Bitvavo: Ontvang €10
Welkomstbonus!
De Brave Browser, de op snelheid en privacy-gerichte webbrowser, heeft een nieuwe mijlpaal bereikt. De webbrowser heeft inmiddels 15 miljoen actieve gebruikers per maand. In oktober (2019) lag dit aantal nog op ongeveer de helft, namelijk 8 miljoen actieve gebruikers.
De Brave Browser is opgericht door Brendan Eich en Brian Bondy. Beide personen hebben veel ervaring in de programmeringswereld, zo heeft Brendan Eich namelijk de JavaScript-programmeertaal ontwikkeld en is hij mede-oprichter van de internetbrowser Mozilla, waar hij ook kort CEO voor was. Momenteel is Brendan Eich tevens de CEO van Brave.
Brian Bondy is een ervaren software-engineer. Ook Bondy heeft gewerkt bij Mozilla. Hiernaast was Bondy de mede-oprichter van VisionWorks Solutions. Zij hebben Robobak ontwikkeld, een online gegevensopslagprovider die in 2011 is overgenomen door KineticD. Brian Bondy is op dit moment de CTO van Brave.
Gezamenlijk heeft dit duo ruim $7 miljoen opgehaald via durfkapitaalfinanciering bij meerdere investeerders. Dit laat de potentie van het project zien, dat zich nu ook in aantal actieve gebruikers lijkt te bewijzen.
In vergelijking met Mozilla Firefox of Google Chrome staat Brave nog wel in zijn kinderschoenen. Zo heeft Firefox circa 250 miljoen actieve gebruikers en Google Chrome heeft naar verluidt zelfs 1 miljard actieve gebruikers.
Probeer vandaag nog crypto te verhandelen en mis nooit een kans om winst te maken! – Ga naar Stormgain.
Toch lijkt de Brave Browser enorm populair te zijn. Sinds oktober 2019 is het aantal actieve gebruikers bijna verdubbeld van 8 miljoen naar 15 miljoen per maand. Ook het aantal dagelijkse gebruikers neemt enorm toe. Waar dit aantal in mei 2019 op circa 2 miljoen dagelijks actieve gebruikers lag, gaat dit aantal nu richting de 6 miljoen. Dit laat zien dat veel gebruikers privacy belangrijk vinden en dat zij hiervoor zelfs van internetbrowser willen wisselen.
De browser is ook goed voor de portemonnee van de gebruiker, doordat het advertenties op een website vervangt. Van alle advertenties die op de browser worden laten zien, gaat een deel van de opbrengsten hiervan naar de gebruikers die de advertentie zien. Deze inkomsten kunnen de gebruikers dan vervolgens laten uitbetalen of doneren aan uitgevers via een aantal eenvoudige instellingen binnen de browser zelf. De gebruikers ontvangen hier Basic Attention Tokens (BAT) voor.