De crypto community vertrouwt noch Donald Trump noch Joe Biden om de Verenigde Staten te leiden. Dit is te zien aan de online reacties op het eerste presidentiële debat dat gisteravond plaatsvond.
Een verschrikkelijk debat
Toen de Bitcoin voor het eerst werd ontwikkeld door Satoshi Nakamoto, was het geen geheim dat de cryptocurrency werd geboren uit een libertaire ideologie die de centrale overheid verwierp en individuele vrijheid promootte. Toch zijn er altijd kampen geweest in de crypto wereld die voor de de democraten of republikeinen zijn. Echter, na het debat van gisteravond lijken ze allemaal verenigd te zijn tegen beide kandidaten.

“Dit was het ergste dat ik ooit heb gezien, en ik schreef de hexaire RLP-gecodeerde patriciaboomspecificatie van ethereum”, zei Vitalik Buterin, medeoprichter van Ethereum, in een tweet. En hij was niet de enige.
Anthony Pompliano, mede-oprichter van Morgan Creek Digital, tweette zijn teleurstelling over beide kandidaten en zei dat het behoorlijk gek is dat dit de beste twee mensen zijn die Amerika moeten vertegenwoordigen.
Het was duidelijk dat crypto Twitter niet tevreden was. Zo erg zelfs dat er oproepen waren om zich helemaal van stemming te onthouden.
Bitcoin is een protest stem
Volgens crypto fans op Twitter is het beter om Bitcoin te kopen dan te stemmen op Donald Trump of Joe Biden. Dit is niet zo gek, want cryptofans zijn sowieso al zeer gehecht aan decentralisatie en minder regelgeving.
Pierre Rochard, Bitcoin-strateeg bij Kraken, stelde niet alleen voor om zich te onthouden van stemmen, maar adviseerde in plaats daarvan Bitcoin te kopen. “Stemmen is tijdverspilling omdat je de resultaten niet onafhankelijk kunt verifiëren. Je moet derden vertrouwen. Met Bitcoin kun je verifiëren. Stem niet, maar koop Bitcoin ”, zei hij.
“HERINNERING: Bitcoin is hoe je je afmeldt voor deze onzin”, voegde Pompliano toe in een tweet.
Bitcoin veert op boven 61.000 dollar na $1,6 miljard aan liquidaties
De Bitcoin koers veert terug boven 61.000 dollar na een korte duik onder de 60.000. Een sterk banenrapport joeg de markten omlaag.
Strateeg van Charles Schwab denkt dat 60.000 dollar de bodem was voor Bitcoin
Bitcoin balanceert boven 60.000 dollar terwijl paniek toeneemt. Charles Schwab ziet juist aanwijzingen dat de bearmarkt bijna eindigt.
Grayscale: Bitcoin heeft andere kopers nodig voor ‘duurzame bodem’
Beursbedrijf Strategy verkocht Bitcoin en de koers tuimelde. Grayscale waarschuwt dat andere kopers nu moeten instappen.
Meest gelezen
Bank of America waarschuwt voor grootste aandelenbubbel sinds 1880
Deze topanalist van Bank of America waarschuwt voor de grootste bubbel sinds de spoorweghype van de 19e eeuw.
Crypto-analist legt uit waarom 1.000 XRP volgens hem levensveranderend kan zijn
Crypto-analist Steph Is Crypto schetst drie scenario’s voor XRP. 1.000 XRP kan oplopen tot bijna 24.000 dollar.
AI voorspelt XRP koers voor 30 juni 2026
AI-modellen voorspellen dat de XRP koers eind juni onder 1,20 dollar zakt. Bitcoin-zwakte en lage liquiditeit drukken de munt.
