De beslissingen van bedrijven tijdens een bearmarkt spelen een cruciale rol in hun levensloop in het crypto-ecosysteem. Fanny Philip is COO van de Canadese miner Sato Technologies en onthult wat volgens hem nodig is om deze bearmarkt te overleven. “Nu is de tijd voor mining-bedrijven om te bouwen en leren”, aldus Philip tijdens Surfin’ Bitcoin 2022.
Positief over de bearmarkt
Sato Technologies is een mining-bedrijf waarvan de aandelen in september 2021 aan de Toronto Stock Exchange genoteerd zijn. Als Philip gevraagd wordt naar zijn gevoel over de bearmarkt, dan is hij vooral positief. “De bearmarkt is perfect om te bouwen. Voor ons is de bearmarkt een bouwmarkt”, zo gaat Philip verder. Ook op het gebied van Bitcoin mining heeft een bearmarkt zijn voordelen volgens Philip.
“Als de Bitcoin koers laag is, dan mine je meer. Als je nieuwe apparatuur nodig hebt, waarvan de prijs verbonden is met de Bitcoin koers, dan kun je dat tijdens een bearmarkt veel goedkoper doen”, zo spreekt Philip positief. Al deze factoren dwingen bedrijven in de mining-industrie om te bouwen en volgens Philip zit Sato Technologies in die bouwfase.
Wat doet Sato Technologies nu?
Dat Sato Technologies aan het bouwen is in de bearmarkt zien we onder andere in de nieuwe overeenkomst met Foundry Digital LLC. De deal met Foundry maak het voor Sato mogelijk om 4.300 nieuwe miners aan het werk te zetten in Center One in Québec. Al die apparaten worden gedreven door duurzame energie. Sato gebruikt zijn mining-capaciteit ook om een beetje Ethereum te minen, maar richt zich vooral op Bitcoin.
“Wat er gaat gebeuren weet niemand. Dat is waarom we ervoor hebben gekozen om te diversificeren. Mining is onze core business, maar we ontwikkelen ook toepassingen op het Lightning Netwerk”, aldus Philip. Ook over de Merge van Ethereum is Philip positief, wat opvallend is, aangezien mining daarna niet meer mogelijk is. “Wij zien de Merge als een kans om alle mogelijkheden te bekijken en te bouwen en verdienen binnen het nieuwe ecosysteem”, zo sluit Philip af.
Concurrentie verdwijnt: BlackRock en Fidelity grijpen macht in Bitcoin ETF-markt
Investeerders van Bitcoin ETF’s kiezen massaal voor reputatie. Bijna al het ingelegde geld gaat naar BlackRock en Fidelity.
Bitwise: de volgende cryptogolf draait niet om Bitcoin
Financiële adviseurs verliezen interesse in BTC en richten hun aandacht steeds vaker op stablecoins, tokenisatie en blockchaintoepassingen.
Recordaantal Bitcoins op verlies, toch verkopen ervaren beleggers niet
Long-term Bitcoin houders bezitten een recordaantal BTC, terwijl miljoenen munten op verlies staan. Analisten zien een opvallend signaal.
Meest gelezen
Newsbit-analist voorspelde de daling naar 60.000 dollar: dit verwacht hij nu
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.
Goud verliest in één keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
AI voorspelt XRP koers voor 30 juni 2026
AI-modellen voorspellen dat de XRP koers eind juni onder 1,20 dollar zakt. Bitcoin-zwakte en lage liquiditeit drukken de munt.
