Dragonfly Capital investeert 10 miljoen dollar in het derivatenplatform Bitget, zo kondigde de in San Francisco gevestigde venture capital firma aan op 4 april. De fondsen worden gebruikt om Bitget te ondersteunen bij het verdere overnemen van de wereldwijde markt voor crypto-derivaten.
Indrukwekkende cijfers
Bitget zelf weet te onthullen dat het sinds de oprichting in 2018 ruim 80.000 handelaren mocht verwelkomen en nog eens 380.000 copy-handelaren. Dit zijn mensen die ervoor kiezen om de trades van andere handelaren op het platform van Bitget te volgen.
Dankzij deze feature hoef je zelf niet meer te handelen, maar kun je professionals voor jou laten handelen op het platform van Bitget. In ruil daarvoor krijgen zij een klein percentage van de handelskosten die jij maakt op het platform.
Voor 2023 is Bitget van plan om zijn diensten uit te breiden naar de spothandel, willen ze een launchpad introduceren en komen er Bitget Earn producten. Wat dat betreft gaan ze de echte grote beursplatformen achterna om de hele markt te kunnen bestrijken.
Dragonfly bekend in cryptowereld
De investeringsfirma Dragonfly Capital, die dus 10 miljoen dollar in Bitget stoppen, is een bekende in de cryptowereld. Het investeerde onder andere in Matter Labs, 1inch en Polygon. In 2022 had het bedrijf ongeveer 3 miljard dollar aan assets onder beheer.
Nu neemt het dus voor 10 miljoen dollar een aandeel in Bitget, een zeer ambitieus handelsplatform, dat wil concurreren met partijen als Binance en Coinbase. Qua timing hadden ze geen beter moment kunnen kiezen.
Het lijkt erop dat het zwaarste deel van de bearmarkt achter ons ligt en dat de blik eindelijk weer vooruit kan. Bitcoin won vanaf het begin van het jaar al ruim 60 procent aan waarde. Het lijkt nog te vroeg om van een bullmarkt te spreken, maar het ziet er zeker goed uit voor de industrie op dit moment.
Deze cryptobeurzen mogen straks geen Nederlanders meer bedienen
MiCA zet Europese cryptobedrijven onder druk. Miljoenen gebruikers kunnen vanaf 1 juli toegang tot hun exchange verliezen.
Topman cryptobeurs Bithumb aangeklaagd wegens omkoping
De zaak vergroot de druk op Bithumb, dat al langer onder toezicht staat van de Zuid-Koreaanse autoriteiten.
Blockchain-experts bekritiseren Britse sancties tegen cryptobeurs HTX
De discussie ontstond nadat het Verenigd Koninkrijk op 26 mei sancties oplegde aan Huobi Global S.A., het Panamese bedrijf achter HTX.
Meest gelezen
Tiener steelt 13 miljoen dollar aan Bitcoin en geeft het uit aan Lamborghini’s
Canadese tiener bekent crypto-oplichting van 13 miljoen dollar en gaf gestolen geld uit aan luxe auto’s en privéjets.
Newsbit-analist voorspelde de daling naar 60.000 dollar: dit verwacht hij nu
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.
Goud verliest in één keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
