Ondanks de bearmarkt en al het gedoe rondom de aankoop van Twitte, blijft Tesla een van de grootste zakelijke Bitcoin bezitters.
Tesla’s Bitcoin bezittingen
Tesla’s Bitcoin bezittingen blijven ongewijzigd ten opzichte van het tweede kwartaal van 2022, zo blijkt uit documenten die door de fabrikant van Tesla zijn vrijgegeven voorafgaand aan zijn gesprek met investeerders in het derde kwartaal.
In het rapport van Tesla dat woensdag aan het publiek werd vrijgegeven, zegt het bedrijf dat het nog steeds $218 miljoen in Bitcoin bezit. In juli kondigde Tesla aan dat het 75% van zijn Bitcoin bezit had verkocht, wat destijds ongeveer $936 miljoen was.
Musk gaf aan dat het bedrijf zijn Bitcoin had verkocht om geld vrij te maken vanwege de voortdurende COVID-lockdowns in China.
Het was belangrijk voor ons om onze kaspositie te maximaliseren, gezien de onzekerheid van COVID in China.
– Musk
Ondanks deze verkoop blijft Tesla een van de grootste Bitcoin bezitters. De grootste is MicroStrategy, met maar liefst 130.000 Bitcoin, ter waarde van ongeveer $2,48 miljard. Galaxy Digital Holdings bezit 16.400 Bitcoin ter waarde van ongeveer $313 miljoen.
Musk’s plan om Twitter te kopen en de daaropvolgende juridische strijd over het willen terugkrabbelen uit de deal speelden destijds geen rol in de beslissing. Bovendien lijkt het de houding van het bedrijf ten aanzien van crypto niet te hebben veranderd.
De toekomst van Twitter
In september lieten gelekte berichten zien dat ’s werelds rijkste man discussies voerde met verschillende tech-ondernemers, waaronder Jack Dorsey van Block Inc. en Sam Bankman-Fried van FTX. Hierin bespraken ze de mogelijke toekomst van het populaire sociale-mediaplatform Twitter. Een idee dat naar voren kwam, was het toevoegen van een betalingsoptie met behulp van Musk’s favoriete cryptocurrency, de Dogecoin.
Het idee, zei Musk, was om gebruikers een klein bedrag te laten betalen om een bericht on-chain te registreren, wat de meerderheid van spam en bots zal verminderen.
Concurrentie verdwijnt: BlackRock en Fidelity grijpen macht in Bitcoin ETF-markt
Investeerders van Bitcoin ETF’s kiezen massaal voor reputatie. Bijna al het ingelegde geld gaat naar BlackRock en Fidelity.
Bitwise: de volgende cryptogolf draait niet om Bitcoin
Financiƫle adviseurs verliezen interesse in BTC en richten hun aandacht steeds vaker op stablecoins, tokenisatie en blockchaintoepassingen.
Recordaantal Bitcoins op verlies, toch verkopen ervaren beleggers niet
Long-term Bitcoin houders bezitten een recordaantal BTC, terwijl miljoenen munten op verlies staan. Analisten zien een opvallend signaal.
Meest gelezen
Newsbit-analist voorspelde de daling naar 60.000 dollar: dit verwacht hij nu
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.
Goud verliest in ƩƩn keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
AI voorspelt XRP koers voor 30 juni 2026
AI-modellen voorspellen dat de XRP koers eind juni onder 1,20 dollar zakt. Bitcoin-zwakte en lage liquiditeit drukken de munt.
