De failliete cryptomakelaar Genesis heeft details vrijgegeven over hoe het zijn schuldeisers zal terugbetalen. Digital Currency Group (DCG) is van plan om zijn aandelen in Genesis Global Trading over te dragen aan Genesis Global Holdco, met als doel beide bedrijven te verkopen en zo de klanten terug te betalen.
Eindelijk lijkt het DCG drama te eindigen
De Digital Currenct Group (DCG) is het moederbedrijf van Genesis. Genesis is in de problemen gekomen omdat het stakingdiensten aanbood aan crypto beurzen Gemini Bitvavo, maar failliet ging en daardoor 900 miljoen euro schuldig is aan Gemini en 280 miljoen euro aan Bitvavo.
Cameron Winklevoss, de mede-oprichter van Gemini, maakte eerder deze week via Twitter bekend dat de cryptocurrency exchange Gemini, Genesis Global Capital, LLC (Genesis) en Digital Currency Group een overeenkomst hebben gesloten. Ook de Nederlandse beurs Bitvavo liet weten een overeenkomst te hebben gesloten.
Derar Islim, interim-CEO van Genesis Derar Islim zei in een verklaring: “Genesis is vandaag een stap dichter bij een oplossing voor onze kredietactiviteiten gekomen die de waarde voor alle klanten en belanghebbenden maximaliseert. We hebben bij de rechtbank onze eerder aangekondigde principeovereenkomst ingediend met DCG en belangrijke groepen van schuldeisers.
Internationale cyberactie bevriest 41 miljoen euro aan gestolen crypto
Een grootschalige internationale politieactie heeft een belangrijke slag toegebracht aan cybercriminelen die wereldwijd cryptovaluta stelen.
Australië geeft cryptobedrijven drie maanden langer voor vergunning
De Australische financiële toezichthouder ASIC heeft de overgangsperiode voor cryptobedrijven met drie maanden verlengd.
Rusland zet grote stap met AI-wet: eigen modellen krijgen voorrang
Rusland heeft een belangrijke stap gezet richting een eigen wettelijk kader voor kunstmatige intelligentie (AI).
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
