Maak een account op Bitvavo en krijg €10 cadeau!
Bitvavo: Ontvang €10
Welkomstbonus!
Waar cryptobedrijven gedurende de F1 Grand Prix van Miami uitgebreid aanwezig waren, zal de zichtbaarheid ervan in Singapore aanzienlijk minder zijn.
De Monetaire Autoriteit van Singapore laat de F1 teams de logo’s van hun crypto-sponsors enkel en alleen op auto’s en uniformen tonen gedurende de Grand Prix van Singapore. Er is hierdoor geen reclame toegestaan rondom het circuit of in de omgeving voor crypto-partijen.
Deze regels bevestigen de veranderende stemming rondom crypto, zowel uit een regelgevend standpunt als financieel. Zo hebben de jurisdicties in diverse landen wereldwijd, zoals Singapore, het VK en Frankrijk dit jaar de controle op de sector verhoogd nadat de prijzen van digitale activa crasht, diverse miljardenprojecten instortten en grote marktspelers failliet gingen. Als gevolg hiervan vindt de adverteerders van de F1 nieuwe manieren om hun stempel te drukken.
De marktcrash heeft er voor gezorgd dat crypto-partijen nu wellicht iets grondiger en bedachtzamer zijn over de deals die ze sluiten. Dit vindt Jeremy Walls, een senior executive voor de locatie in Miami die hielp bij het sluiten van de deal met Crypto.com. Hij voegde hier het volgende aan toe:
Ik zie nu nog steeds mensen die crypto-partnerschappen doen, het is misschien niet meer het tempo dat het eerder was.
Het is voor cryptobedrijven meer een soort statussymbool geworden om samen te werken met een F1-team. Dit zijn vaak contracten van meerdere miljoenen dollars die de welvaart en succes signaleert in een tijd waarin marktprijzen het tegenovergestelde weerspiegelen.
Cryptobedrijven lijken ook goed aan te slaan bij de F1-teams, want inmiddels hebben al ongeveer 80% van de huidige F1-teams ten minste 1 cryptopartner. Dit is naast de Formula One Group zelf, die een deal heeft met Crypto.com ter waarde van $100 miljoen.
Volgens het hoofd van McLaren, Zak Brown, komt dit doordat F1-teams niet achter willen blijven wanneer er een nieuwe sponsor of trend opduikt. Het F1-team van McLaren zelf tekende afgelopen mei nog een 5-jarige deal ter waarde van meerdere honderden miljoenen dollars met crypto-exchange OKX. Zij zijn als slot van plan om een speciale auto met crypto-thema debuteren voor de circuits in Singapore en Japan, in overeenstemming met de strengere reclamerichtlijnen.
Bank of America ziet blockchain als toekomst van het bankwezen. Nieuwe regelgeving en tokenisatie duwen traditionele banken richting crypto.
Grote stap voor JPMorgan: het nieuwe MONY-fonds maakt beleggen mogelijk via blockchain en biedt directe toegang voor crypto-investeerders.
Revolut werkt samen met Trust Wallet. Klanten krijgen directe controle over crypto, zonder tussenkomst van centrale exchanges of derden.
Peter Schiff waarschuwt: Bitcoin is een tikkende tijdbom. Ondertussen blijft goud stijgen en kopen institutionelen de dip.
XRP staat in december voor twee belangrijke rentebesluiten. Wat betekenen de beslissingen van de Fed en Japan voor de koers?
Elon Musks AI Grok voorspelt waar de XRP koers op 30 november 2025 staat. Wat zeggen de cijfers, en wat zijn de risico’s?