Maak een account op Bitvavo en krijg €10 cadeau!
Bitvavo: Ontvang €10
Welkomstbonus!
De gewaagde QR-code-advertentie van Coinbase leidde tot een gratis Bitcoin-promotie die zo populair was dat de site crashte.
Coinbase zond tijdens de Super Bowl een commercial uit die uit niets anders bestond dan een QR-code die 60 seconden op het scherm zweefde.
De advertentie liet ook kort een Coinbase-URL zien. Deze link bracht bezoekers naar een website met een promotie voor $15 in gratis Bitcoin voor nieuwe klanten die zich de komende twee dagen aanmelden.

De Coinbase-commercial bleek een succes, misschien zelfs iets te groot. Kort nadat de uitzending was uitgezonden, twitterden mensen dat de site en app van het bedrijf waren gecrasht.
WTH is this square bouncing on my screen. I thought my TV cut off.
— Marty Smith (@MartySmithESPN) February 14, 2022
De storing duurde niet lang, aangezien de site een paar minuten later alweer in de lucht was.
@coinbase just saw more traffic than we’ve ever encountered, but our teams pulled together and only had to throttle traffic for a few minutes. We are now back and ready for you at https://t.co/ZUJqRlnZPH. Humbled to have been witness to this. #WAGMI
— Surojit (@surojit) February 14, 2022
Ondertussen heeft de advertentie veel aandacht op sociale media gekregen. Een redacteur bij AdWeek merkte op dat het marketingteam van Coinbase er ongetwijfeld blij mee was:
Coinbase marketing team right now pic.twitter.com/yx3mjSHmRN
— David Griner (@griner) February 14, 2022
Anderen merkten de lage productiekosten van de advertentie op in vergelijking met een typische Super Bowl-commercial. Een cryptocommentator vestigde de aandacht op de technische storing van Coinbase, maar prees de advertentie als slim en origineel:
Coinbase reportedly spent $14M on this QR code commercial. Brilliant. pic.twitter.com/E1MSGpzxWk
— The Metaverse (@themetav3rse) February 14, 2022
De Coinbase-advertentie was niet de enige crypto-advertentie die werd uitgezonden. Rival FTX maakte ook zijn Super Bowl-debuut met een commercial met komiek Larry David, terwijl advertenties van Bud Light en Turbo Tax ook cryptocurrency vermeldden.
Een stijgende goudprijs lijkt goed nieuws, maar kan juist negatief uitpakken voor Bitcoin en altcoins in 2025.
Vrijdag verlopen 24 miljard aan Bitcoin- en Ethereum-opties. Analisten waarschuwen voor koersbewegingen rond het cruciale max pain-niveau.
Bitcoin lijkt bezig aan zijn zwakste vierde kwartaal sinds 2018. Dat had bijna niemand zien aankomen. Kan dit nog omkeren?
Peter Schiff waarschuwt: Bitcoin is een tikkende tijdbom. Ondertussen blijft goud stijgen en kopen institutionelen de dip.
AI model Grok voorspelt dat XRP in deze bullmarkt kan stijgen tot 13 dollar, dankzij ETF’s en oplopende schaarste.
XRP blijft onder druk, maar analisten en AI schetsen scenario’s waarin 1.000 XRP in 2026 en 2027 fors meer waard wordt.