De Amerikaanse Bitcoin (BTC) en Ethereum (ETH) spot Exchange-Traded Funds (ETF’s) zijn al een tijdje erg goed bezig. Grote sommen geld worden er geïnvesteerd in de cryptofondsen, en ook gisteren was het weer een succesvolle handelsdag. In totaal is er voor meer dan $800 miljoen aan kapitaal bij de fondsen terechtgekomen.
Grootste instroom in bijna 2 weken voor BTC-fondsen
De reeks Bitcoin ETF’s, die in januari van dit jaar werden gelanceerd, hebben gisteren voor $676 miljoen aan nieuwe investeringen weten aan te trekken. Zo blijkt uit gegevens van Farside Investors.
Dat is de hoogste netto-instroom sinds donderdag 21 november, toen iets meer dan $1 miljard werd verwelkomd.
Met een instroom van $693,3 miljoen haalde BlackRock het meeste kapitaal binnen. Zijn IBIT-fonds eindigt bijna iedere handelsdag wel bovenaan, en is dan ook niet voor niets de grootste Bitcoin ETF die er bestaat.
Het is vaak ook nog eens een groot verschil met wat de andere fondsen binnenhalen. Zo ook gisteren: Fidelity komt binnen op een tweede plek met $52,2 miljoen aan instroom. En daarna volgt VanEck met $16,2 miljoen aan vers kapitaal.
Opvallend genoeg eindigde het gezamenlijke ARKB-fonds van ARK Invest en 21Shares de dag met een groot verlies van $93,5 miljoen.
De Bitcoin ETF’s staan nu al met meer dan $1 miljard in de plus deze week. Gisteren kon je namelijk in het Bitcoin nieuws lezen dat de fondsen $353,6 miljoen in ontvangst hadden genomen.
Het was bovendien de vierde dag op rij met een gezamenlijke netto-instroom.
Beste reeks ooit voor ETH-fondsen
De Ethereum-fondsen hebben gisteren $132,6 miljoen vergaard, volgens data van Farside Investors. Dat is voor hun doen een heel erg goed resultaat. Sinds de introductie in juli is dit namelijk pas vier keer overtroffen. Dit gebeurde onder andere vorige week vrijdag, toen een recordinstroom van $332,9 miljoen werd genoteerd.
Verrassend genoeg eindigde BlackRock op een tweede plek, met $65,3 miljoen aan instroom. Fidelity ging aan kop door $73,7 miljoen aan te trekken.
De Ethereum-fondsen zien al sinds vrijdag 22 november iedere handelsdag een grotere in- dan uitstroom. Dat zijn al zeven achtereenvolgende dagen aan instromen, wat tevens hun beste reeks tot dusver markeert.
Claim €10 gratis én maak kans op €200 in Sui (SUI)!
Grijp deze unieke kans met Newsbit en Bitvavo! Maak nu een account aan via de knop hieronder, stort €10 en ontvang direct €10 gratis. Maar dat is nog niet alles: door tussen 2 en 8 december minimaal €200 te verhandelen, maak je automatisch kans op maar liefst €200 in Sui (SUI). Deze actie is geldig voor zowel nieuwe als bestaande klanten!
Claim je €10 gratis, maak kans op €200 in Sui (SUI)
Mis deze kans niet om direct te profiteren van de groeiende populariteit van Crypto!
79% van alle Bitcoins in vaste handen: einde van de bearmarkt in zicht?
Onderzoeksbureau K33 ziet het einde van de Bitcoin bearmarkt naderen nu het aantal trouwe houders naar een nieuw record is gestegen.
Crypto wekker: Bitcoin koers stevig onderuit na eerste rentevergadering Warsh
De Bitcoin koers is vandaag 3 procent gedaald en reageer zeer negatief op de eerste rentevergadering van Kevin Warsh bij de Amerikaanse centrale bank.
On-chain data hint op een bodem voor Bitcoin, maar er is een risico
Bitcoin vormt mogelijk een sterke steunzone rond 60.000 dollar, al blijven technische risico’s aanwezig op de markt.
Meest gelezen
Tiener steelt 13 miljoen dollar aan Bitcoin en geeft het uit aan Lamborghini’s
Canadese tiener bekent crypto-oplichting van 13 miljoen dollar en gaf gestolen geld uit aan luxe auto’s en privéjets.
Newsbit-analist voorspelde de daling naar 60.000 dollar: dit verwacht hij nu
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.
Goud verliest in één keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
