Louis Vuitton
NFT

Louis Vuitton wil NFTs van 41.000 dollar aan klanten verkopen

Het grote Luis Vuitton stapt de wereld van Web3 en NFTs binnen met de zogenaamde “Treasure Trunks.” Dit moet de eerste in een serie van projecten worden waarmee Luis Vuitton probeert om de elite van zijn clientèle over te halen om in digitale producten te stappen.

De gelimiteerde serie van NFTs moeten per stuk 41.712 dollar (of 39.000 euro) opleveren.

Wat krijg je?

Klanten van het beroemde modemerk die een NFT weten te bemachtigen krijgen daarmee toegang tot exclusieve producten en ervaringen, zo kondigde het bedrijf op dinsdag aan. De eerste collectie bestaat uit “enkele honderden” NFTs, zo blijkt uit een rapportage in Vogue Business.

Iedere “Treasure Trunk” komt met een matchende fysieke tas van Louis Vuitton, die normaal gesproken voor enkele tienduizenden euros over de toonbank gaan.

Wat dat betreft krijg je dus niet alleen een digitale versie van een tas, maar ook een fysiek object. Anders zou het wellicht ook niet interessant zijn voor klanten om in te stappen.

Grappig feit is ook dat de NFTs “soulbound” zijn, wat betekent dat je ze niet kunt verhandelen of versturen. Alleen de eigenaar van een Louis Vuitton Treasure Trunk kan de NFT gebruiken om toegang tot bepaalde zaken te krijgen en bijvoorbeeld als eerste nieuwe producten te kopen.

Nederland uitgesloten

Het lijkt erop dat Nederlandse geïnteresseerden op dit moment nog zijn uitgesloten. Alleen inwoners van de Verenigde Staten, Canada, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Japan en Australië krijgen de mogelijkheid om zich te registeren voor de wachtlijst.

Vervolgens wordt er op basis van die lijst een selectie gemaakt van mensen die een uitnodiging krijgen van Louis Vuitton om de NFTs ook daadwerkelijk te kopen met crypto of met fiatgeld.

Uiteindelijk is het plan van Louis Vuitton om meerdere collecties op te bouwen in een serie genaamd “Via” waarmee klanten dus exclusieve toegang krijgen tot bepaalde zaken die aan het luxemerk toebehoren.

Louis Vuitton is overigens niet het eerste grote merk dat met dit idee komt. Ook partijen als Balmain en Ralph Lauren doen aan vergelijkbare zaken mee in de Web3-wereld. Het blijft echter leuk om te zien dat grote merken nog interesse in crypto tonen.

NFT nieuws

Magic Eden overtreft marktleider Blur in NFT-handelsvolume
Yuga Labs draagt games over en focusseert zich op kernactiviteiten
Starbucks maakt een einde aan zijn NFT-programma
Meer nieuws

Meest gelezen

Bitcoin koers verliest $2.000, wat is er aan de hand?
Crypto analist: ‘Deze 3 altcoins gaan vlammen volgende week’
Stuurt de Amerikaanse centrale bank aan op een gigantische crash voor Bitcoin en aandelen?