Starbucks
NFT, Polygon

Starbucks gebruikt Polygon voor NFT-beloningen

Starbucks gaat digitale postzegels uit geven en verkopen die toegang geven tot exclusieve merchandise, privé-evenementen én reizen.

NFT’s bij een kopje koffie

Wil jij graag een NFT bij je latte? Starbucks heeft vandaag bekend gemaakt dat het van plan is zijn klanten NFT’s aan te bieden via Polygon, een schaalnetwerk van Ethereum (ETH). De NFT’s geven toegang tot dingen als merchandise en evenementen.

Het Starbucks Odyssey-programma, dat later dit jaar van start gaat, stelt klanten als werknemers in de Verenigde Staten in staat digitale postzegels te verdienen. Daarnaast worden ze in staat gesteld digitale postzegels te kopen en te verhandelen. Elke postzegel wordt geslagen als een NFT, of een blockchain-token dat eigendom vertegenwoordigt voor dingen als digitale verzamelobjecten en kunstwerken.

Het initiatief wordt gezien als een uitbreiding van het bestaande Starbucks Rewards-programma. Daarbij stelt het klanten in staat om NFT’s te verdienen door uitdagingen te voltooien en interactieve games te spelen via de app van de koffieketen.

De limited edition NFT-zegels kunnen door het bedrijf worden verkocht en gekocht met creditcards. De Starbucks Odyssey-webapp zal een marktplaats zijn waar de eigenaren van postzegels de postzegels kunnen kopen en verkopen wanneer ze willen.

Er zullen voordelen zijn voor gebruikers om deze zegels te verzamelen. De NFT’s zullen het niveau van een gebruiker in de Odyssey-app verhogen. Dit zal vervolgens weer leiden tot potentiële beloningen, van virtuele lessen van het mixen van drankjes tot exclusieve merchandise, toegang tot privé-evenementen of een reis naar de Costa Ricaanse koffieboerderij van Starbucks.

Plagen met Web3-initiatief van Starbucks

In een reeks tweets van vandaag zei de NFT-marktplaats Nifty Gateway dat het het Starbucks Odyssey-platform zal aandrijven. De marktplaats, die vooral bekend staat om NFT-collecties van artiesten als Beeple en muzikant The Weeknd, lanceerde onlangs een initiatief waarmee merken en makers hun eigen NFT-drops kunnen ontwikkelen met behulp van de Nifty Gateway-technologie.

Polygon is een sidechain van Ethereum die snellere, goedkopere en energiezuinigere transacties mogelijk maakt. Het is de laatste tijd een favoriet geworden van merkpartners zoals Coca-Cola en Reddit, die NFT’s op Polygon lanceerden. Afgelopen zomer koos Disney Polygon voor zijn Web3-acceleratorprogramma.

Starbucks plaagt de gemeenschap al maanden met zijn Web3-initiatief. Daarbij krijgt het zelfs kritiek van werknemers vanwege de milieu-impact van sommige NFT’s. Als proof-of-stake-netwerk dat geen gebruik maakt van crypto mining, gebruikt Polygon aanzienlijk minder energie dan Ethereum. Het Ethereum-netwerk zal echter zelf een milieuvriendelijke upgrade ondergaan, The Merge. Deze Merge zal het mainnet van het netwerk omzetten in een proof-of-stake.

NFT nieuws

Magic Eden overtreft marktleider Blur in NFT-handelsvolume
Yuga Labs draagt games over en focusseert zich op kernactiviteiten
Starbucks maakt een einde aan zijn NFT-programma
Meer nieuws

Meest gelezen

Bitcoin koers verliest $2.000, wat is er aan de hand?
Crypto analist: ‘Deze 3 altcoins gaan vlammen volgende week’
Stuurt de Amerikaanse centrale bank aan op een gigantische crash voor Bitcoin en aandelen?