Het cryptocurrency miningbedrijf Argo Blockchain heeft een grote klap gehad. De aandelen van het bedrijf daalde namelijk met zo’n 40%. Dit gebeurde nadat bekend werd dat een geplande fondsenwerving van 24 miljoen Pond, of bijna 28 miljoen Euro, niet meer doorging.
Op zoek naar andere financieringsmogelijkheden
Argo Blockchain zelf staat genoteerd aan zowel de London Stock Exchange als aan de Nasdaq. Zij hebben in een verklaring laten weten dat de plannen om meer geld willen ophalen door aandelen te verkopen niet langer zullen worden uitgevoerd.
Op de Londense aandelenmarkt daalde de koers vervolgens met 40%, en op Nasdaq met 37,5%. Het is benoemingswaardig dat het miningbedrijf nog op zoek is naar andere financieringsmogelijkheden. In de verklaring staat het volgende:
Terwijl Argo andere financieringsmogelijkheden onderzoekt, kan er geen garantie worden gegeven dat er definitieve overeenkomsten zullen worden ondertekend of dat eventuele transacties zullen worden uitgevoerd. Als Argo er niet in zou slagen om verdere financiering rond te krijgen, zou Argo op korte termijn cashflow-negatief worden en zou het zijn activiteiten moeten inperken of stopzetten.
Het versterken van de balans
In eerste instantie wou het bedrijf 24 miljoen Pond ophalen als onderdeel van een reeks maatregelen om de balans van de groep te versterken. Hierbij gaf het bedrijf aan dat het een niet-bindende overeenkomst was aangegaan met een niet nader genoemde investeerder, die had toegezegd 87 miljoen aandelen op te kopen voor £0,276 (circa €0,33) per stuk.
Het Argo-team weigerden vervolgens wel om verdere details te delen over waarom de aankoop van de belegger niet langer zou doorgaan. Nu deze deal echter niet doorgaat, onderzoekt het team andere opties om geld te besparen of op te halen. Het verkopen van zijn miningapparatuur zou hier eventueel een optie van kunnen zijn. Het bedrijf heeft onlangs 3.843 nieuwe Bitmain S19J Pro-machines verkocht voor $5,6 miljoen.
Grootste bank van Singapore brengt fysiek goud naar de blockchain
DBS koppelt fysiek goud aan digitale tokens. Particulieren kunnen straks 24 uur per dag in goud handelen via een vertrouwde app.
Bitwise: de volgende cryptogolf draait niet om Bitcoin
Financiële adviseurs verliezen interesse in BTC en richten hun aandacht steeds vaker op stablecoins, tokenisatie en blockchaintoepassingen.
Franklin Templeton CEO onthult waarom Wall Street bang is voor blockchain
Franklin Templeton CEO Jenny Johnson stelt dat blockchain het verdienmodel van banken bedreigt, terwijl Wall Street juist versneld instapt.
Meest gelezen
Newsbit-analist voorspelde de daling naar 60.000 dollar: dit verwacht hij nu
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.
Goud verliest in één keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
AI voorspelt XRP koers voor 30 juni 2026
AI-modellen voorspellen dat de XRP koers eind juni onder 1,20 dollar zakt. Bitcoin-zwakte en lage liquiditeit drukken de munt.
