Crypto.com
Exchange

Crypto.com zegt dat Formule 1- en UFC-deals hun vruchten afwerpen

Crypto.com heeft zich stevig gevestigd in het centrum van de aandacht binnen de wereldwijde fanbases van de Formule 1 (F1) en het Ultimate Fighting Championship (UFC). Dit is het resultaat van lucratieve sponsorovereenkomsten die aanzienlijk hebben bijgedragen aan de groei van het cryptocurrency-uitwisselingsplatform.

Crypto.com scoort hoog op gebied van wereldwijde merkherkenning

Eric Anziani, de president en chief operating officer van Crypto.com, heeft recentelijk gesproken over de opvallende reclamecampagnes van het bedrijf met zowel de F1 als de UFC. Hij benadrukte ook de naamgevingsovereenkomst voor de Crypto.com Arena in het hart van Los Angeles. Anziani gaf aan: “We hebben het geluk gehad om geweldige partners te vinden zoals de F1, de UFC, en samen te werken in LA met de Crypto.com Arena en AEG.”

Volgens marktonderzoeken die door Crypto.com zijn uitgevoerd, scoort het platform hoog op het gebied van wereldwijde merkherkenning onder retail-cryptocurrency-gebruikers. “Het is een uitdaging om een merk in slechts enkele jaren op te bouwen en nog een grotere uitdaging om top of mind te blijven voor onze gebruikers. Deze investeringen hebben duidelijk hun vruchten afgeworpen,” aldus Anziani.

Veel kijkers naar F1 en UFC

Met een gemiddeld aantal van 1,11 miljoen kijkers per race in de Verenigde Staten tijdens het Formule 1-seizoen van 2023, en een wereldwijd publiek van meer dan een miljard mensen over de hele racekalender, laat de F1 indrukwekkende cijfers zien. De UFC geniet ook van een vergelijkbaar wereldwijd publiek, met sommige van de grootste gevechten, zoals die tussen Khabib Nurmagomedov en Conor McGregor, waarbij 2,4 miljoen pay-per-view-tickets werden verkocht.

Het logo van Crypto.com is prominent aanwezig in de UFC-octagon, zowel op de vloer als de kooibekleding, en biedt eersteklas advertentieruimte in een van de snelst groeiende sporten wereldwijd. “Het was geweldig om mensen via deze partnerschappen naar de ruimte te brengen,” voegt Anziani toe.

Gebruikersbasis groeit aanzienlijk

Dankzij deze partnerschappen heeft Crypto.com zijn gebruikersbasis aanzienlijk kunnen uitbreiden, met een geschat aantal van 80 miljoen gebruikers in 2023, en nadert het in 2024 de 100 miljoen gebruikers.

Met de groeiende voetafdruk van het bedrijf, streeft Crypto.com ernaar gespecialiseerde diensten te bieden aan grote, vermogende handelaren. In februari 2024 lanceerde het bedrijf Crypto.com Prime, een exclusief programma dat een aanbetaling van $1 miljoen vereist voor activatie. Dit programma biedt institutionele bewaring, accountbescherming tot $1 miljoen, onbeperkte fiat-overdrachten, en individuele accountmanagers voor vermogende handelaren.

Belang van vertrouwen, veiligheid, gemak, en lage kosten voor gebruikers

Anziani benadrukt het belang van vertrouwen, veiligheid, gemak, en lage kosten voor gebruikers bij het kiezen van een cryptocurrency-uitwisselingsplatform. Dit komt vooral naar voren in de nasleep van het falen van grote ecosystemen zoals FTX, waarbij veiligheid en compliance als cruciaal worden beschouwd.

Crypto.com is slechts één van de vele cryptocurrency-uitwisselingen die het wereldwijde publiek benutten, bereikt door grote sportcodes, naast anderen zoals OKX en het cryptocurrency gokplatform Stake, die ook prominente sponsorovereenkomsten hebben gesloten binnen de sportwereld.

Exchange nieuws

Trump Media overweegt aankoop van crypto exchange
Coinbase list na PEPE nog een gigantisch populaire memecoin
DEGIRO introduceert cryptohandel: ‘Crypto komt naar ons platform’
Meer nieuws

Meest gelezen

Analist: dit is de ergste nachtmerrie van Amerikaanse centrale bank
Waarom stijgt de Ripple (XRP) koers zo gigantisch hard?
Nederlandse crypto analist: Dit is wanneer je Bitcoin en Ethereum moet kopen
Newsbit
Bekijk de app
Bekijk