Maak een account op Bitvavo en krijg €10 cadeau!
Bitvavo: Ontvang €10
Welkomstbonus!
Cryptovaluta zijn allang niet meer alleen voor investeerders. Wereldwijd gebruiken steeds meer consumenten digitale valuta om te betalen – van koffie tot vliegtickets en zelfs vastgoed. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek van Bitget Wallet onder ruim 4.500 gebruikers.
Met name jongeren uit Generatie Z lijken crypto volledig te hebben omarmd. Uit het onderzoek blijkt dat 36 procent crypto gebruikt voor games, en 35 procent voor dagelijkse aankopen zoals boodschappen of reisboekingen.
De jongste generatie consumenten is duidelijk comfortabel met digitale wallets en ziet crypto als een normaal betaalmiddel – niet als een speculatief beleggingsinstrument.
Ook oudere generaties zijn actief met cryptobetalingen, maar dan vooral voor grotere aankopen. Zo gebruikt 40 procent van Generatie X digitale valuta voor reizen, digitale producten of zelfs de aankoop van vastgoed.
Millennials vallen daar tussenin: zij gebruiken crypto zowel voor digitale diensten en abonnementen als voor vakanties. Het laat zien dat crypto breed wordt geaccepteerd als alternatief betaalmiddel – generatieoverstijgend.
Volgens Jamie Elkaleh, Chief Marketing Officer van Bitget Wallet, worden cryptobetalingen steeds toegankelijker. Dankzij QR-codes en kaarten wordt betalen met crypto net zo eenvoudig als met een bankpas.
“Zo kunnen consumenten hun koopgewoonten behouden, terwijl winkeliers de complexiteit van exchanges vermijden,” aldus Elkaleh. Het gebruiksgemak zorgt ervoor dat steeds meer winkels en consumenten overstappen op crypto.
In Zuidoost-Azië wordt crypto vooral gebruikt voor gaming en cadeaus (41%). In Oost-Azië ligt de nadruk op dagelijkse aankopen en digitale goederen – ook 41 procent.
Afrikaanse gebruikers zetten crypto veel in voor grensoverschrijdend onderwijs (38%), vaak vanwege het ontbreken van betrouwbare bankdiensten. In Latijns-Amerika domineren digitale aankopen en online winkelen.
Opvallend is het gebruik van crypto voor luxeproducten in het Midden-Oosten. Daar gebruikt 31 procent van de consumenten crypto voor luxe-aankopen en 29 procent voor auto’s.
Die trend past in een bredere ontwikkeling: Emirates, de grootste luchtvaartmaatschappij van de regio, werkt sinds kort samen met Crypto.com. Dankzij die samenwerking kunnen klanten nu ook betalen met crypto via Crypto.com Pay.
Grijp deze unieke kans met Newsbit en Bitvavo door nu een account aan te maken via de knop hieronder. Stort slechts €10 en ontvang direct €10 gratis. Bovendien kun je 7 dagen lang zonder kosten handelen over je eerste €10.000 aan transacties. Start vandaag nog en profiteer direct van de groeiende populariteit van crypto!
Maak je account en Claim je €10 gratis.
Mis deze kans niet om direct te profiteren van de groeiende populariteit van Crypto!
Pakistan werkt samen met Binance aan tokenisatie van staatsobligaties en grondstoffen. Een nationale stablecoin is ook in voorbereiding.
Bank of America ziet blockchain als toekomst van het bankwezen. Nieuwe regelgeving en tokenisatie duwen traditionele banken richting crypto.
Grote stap voor JPMorgan: het nieuwe MONY-fonds maakt beleggen mogelijk via blockchain en biedt directe toegang voor crypto-investeerders.
Peter Schiff waarschuwt: Bitcoin is een tikkende tijdbom. Ondertussen blijft goud stijgen en kopen institutionelen de dip.
Elon Musks AI Grok voorspelt waar de XRP koers op 30 november 2025 staat. Wat zeggen de cijfers, en wat zijn de risico’s?
Alle voorwaarden voor een bullmarkt voor Bitcoin en crypto lijken aanwezig, maar de koersen blijven achter. Wat is er aan de hand?