1 maand geldig: Ontvang €20 Bonus en Handel voor €10.000 Gratis bij Bitvavo
Waar cryptobedrijven gedurende de F1 Grand Prix van Miami uitgebreid aanwezig waren, zal de zichtbaarheid ervan in Singapore aanzienlijk minder zijn.
Crypto-sponsors minder goed zichtbaar
De Monetaire Autoriteit van Singapore laat de F1 teams de logo’s van hun crypto-sponsors enkel en alleen op auto’s en uniformen tonen gedurende de Grand Prix van Singapore. Er is hierdoor geen reclame toegestaan rondom het circuit of in de omgeving voor crypto-partijen.
Deze regels bevestigen de veranderende stemming rondom crypto, zowel uit een regelgevend standpunt als financieel. Zo hebben de jurisdicties in diverse landen wereldwijd, zoals Singapore, het VK en Frankrijk dit jaar de controle op de sector verhoogd nadat de prijzen van digitale activa crasht, diverse miljardenprojecten instortten en grote marktspelers failliet gingen. Als gevolg hiervan vindt de adverteerders van de F1 nieuwe manieren om hun stempel te drukken.
De marktcrash heeft er voor gezorgd dat crypto-partijen nu wellicht iets grondiger en bedachtzamer zijn over de deals die ze sluiten. Dit vindt Jeremy Walls, een senior executive voor de locatie in Miami die hielp bij het sluiten van de deal met Crypto.com. Hij voegde hier het volgende aan toe:
Ik zie nu nog steeds mensen die crypto-partnerschappen doen, het is misschien niet meer het tempo dat het eerder was.
Crypto & F1 statussymbool
Het is voor cryptobedrijven meer een soort statussymbool geworden om samen te werken met een F1-team. Dit zijn vaak contracten van meerdere miljoenen dollars die de welvaart en succes signaleert in een tijd waarin marktprijzen het tegenovergestelde weerspiegelen.
Cryptobedrijven lijken ook goed aan te slaan bij de F1-teams, want inmiddels hebben al ongeveer 80% van de huidige F1-teams ten minste 1 cryptopartner. Dit is naast de Formula One Group zelf, die een deal heeft met Crypto.com ter waarde van $100 miljoen.
Volgens het hoofd van McLaren, Zak Brown, komt dit doordat F1-teams niet achter willen blijven wanneer er een nieuwe sponsor of trend opduikt. Het F1-team van McLaren zelf tekende afgelopen mei nog een 5-jarige deal ter waarde van meerdere honderden miljoenen dollars met crypto-exchange OKX. Zij zijn als slot van plan om een speciale auto met crypto-thema debuteren voor de circuits in Singapore en Japan, in overeenstemming met de strengere reclamerichtlijnen.
Blockchain nieuws
Bakkt rapporteert sterke jaarresultaten en ambitieuze 2024-plannen
Het crypto-bewaar- en handelsbedrijf Bakkt heeft zijn financiële resultaten voor het jaar 2023 vrijgegeven.
Square Enix Investeert in Crypto-Game Launcher HyperPlay
Square Enix heeft geïnvesteerd in HyperPlay. De waarde van de investering is helaas niet bekend gemaakt.
IMF eist belasting op cryptovermogenswinsten van Pakistan voor Noodfonds
Het IMF van Pakistan heeft geëist dat het belasting gaat heffen op vermogenswinsten uit cryptocurrency-investeringen.
Meest gelezen
Crypto handelaar voorspelt: Shiba Inu koers kan met 3600% stijgen
Een crypto handelaar gelooft dat de Shiba Inu koers een ongekende stijging van 3600% kan ervaren. Ontdek de onderliggende voorspelling.
Alarmbellen rinkelen: Signalen waarschuwen voor grote XRP koersval
Ontdek waarom experts waarschuwen voor een naderende koersval van XRP. Alarmbellen rinkelen over potentiële marktbewegingen en investeringsrisico’s.
Cathie Wood: Bitcoin koers hard op weg naar $1,5 miljoen
Cathie Wood van Ark Invest ziet Bitcoin snel groeien naar $1,5 miljoen. Ontdek waarom ze optimistisch is over deze digitale munt.