De rijkste man ter wereld, Elon Musk, noemde, te midden van de ineenstorting van FTX, drie cryptocoins waarvan hij denkt dat ze “waarschijnlijk wel” een toekomst hebben. Ook deelde hij zijn mening over Sam Bakman-Fried.
Musk blijft geloven in cryptocurrencies
Elon Musk wordt gezien als een enorm invloedrijk figuur in de cryptowereld en elke opmerking of aankondiging van hem over een cryptomunt kan de prestaties van de token enorm veranderen. Op zaterdag rond 02.30 uur ’s nachts nam Musk deel aan een sessie op Twitter Spaces met meer dan 954.000 luisteraars. Hier werd gepraat over de FTX-hack en deelde Musk zijn mening over de voormalige FTX CEO, Sam Bankman-Fried.
De tech-miljardair zei dat wat er met FTX gebeurde, een teken was dat investeerders hun crypto niet op beurzen moesten houden. In plaats daarvan moesten ze de crypto in cold wallets bewaren.
Ik zou nogmaals willen bevestigen dat als je crypto bezit, je het in een direct toegankelijke cold wallet moet hebben staat. Niet in op cryptobeurs. Dat zou verstandig zijn.
– Elon Musk
Musk heeft vertrouwen in de toekomst van drie cryptomunten
Hoewel Musk kritisch was over de voormalige CEO van FTX, merkte hij op dat hij nog steeds gelooft in de cryptocurrency-industrie. Hij noemde zelfs de drie cryptocurrencies waarvan hij denkt dat ze een toekomst hebben.
Ik denk dat er waarschijnlijk een toekomst is voor Bitcoin, Ethereum en DOGE. Ik kan niet echt met de anderen praten. Maar als je een van die drie in een cold wallet hebt én van een beurs, denk ik dat het goed uitpakt.
– Elon Musk
Wat vindt Musk van Sam Bankman Fried?
Musk deelde ook wat hij vindt van Sam Bankman-Fried, met wie hij in april de kans kreeg om te praten. Musk zei het volgende op Twitterspace:
Eerlijk gezegd had ik nog nooit van hem gehoord. Maar toen vertelden heel veel mensen me dat hij, weet je, enorme hoeveelheid geld heeft die hij wil investeren in de Twitter-deal. En ik heb ongeveer een half uur met hem gepraat. En ik wist dat mijn bullsh*t-decector aansloeg. Het was alsof deze kerel bullsh*t verkocht. Dat was mijn indruk.
Franklin Templeton CEO onthult waarom Wall Street bang is voor blockchain
Franklin Templeton CEO Jenny Johnson stelt dat blockchain het verdienmodel van banken bedreigt, terwijl Wall Street juist versneld instapt.
Tokenisatie maakt opmars: Citi verwacht markt van 5,5 biljoen dollar
Citi verwacht dat tokenisatie groeit naar 5,5 biljoen dollar, terwijl Wall Street blockchain steeds sneller omarmt wereldwijd.
SEC geeft Paxos historische crypto-goedkeuring
Paxos krijgt als eerste blockchainbedrijf een SEC-licentie voor clearingdiensten. Een belangrijke stap voor de financiële sector.
Meest gelezen
Bank of America waarschuwt voor grootste aandelenbubbel sinds 1880
Deze topanalist van Bank of America waarschuwt voor de grootste bubbel sinds de spoorweghype van de 19e eeuw.
Crypto-analist legt uit waarom 1.000 XRP volgens hem levensveranderend kan zijn
Crypto-analist Steph Is Crypto schetst drie scenario’s voor XRP. 1.000 XRP kan oplopen tot bijna 24.000 dollar.
AI voorspelt XRP koers voor 30 juni 2026
AI-modellen voorspellen dat de XRP koers eind juni onder 1,20 dollar zakt. Bitcoin-zwakte en lage liquiditeit drukken de munt.
