Bitcoin is voor de tweede dag op rij gedaald, terwijl de Amerikaanse dollar index (DXY) juist heel sterk presteert als gevolg van de hoge obligatierentes en zorgen van investeerders over het strenge beleid van de centrale bank. Hoewel de DXY deze week met een daling van 0,92% begon, tikte de index gisteren het niveau van 109,37 punten aan.
Daarmee is de dollar op zijn sterkste niveau sinds november 2022 gekomen.
Amerikaanse obligatierentes springen omhoog
De markten reageerden ook negatief op de explosie van de Amerikaanse obligatierentes, waarbij de 10-jaarsrente boven de 4,7% uitkwam en de rente op 30-jarige staatsobligaties naar 4,93% steeg.
Volgens de analisten van Cointelegraph zijn deze stijgingen het gevolg van zorgen over een nieuwe inflatiegolf als gevolg van het beleid van Donald Trump, die waarschijnlijk de economie wil stimuleren met zijn beleid.
Bitcoin reageerde uiteraard niet goed op de stijgingen van de obligatierentes.

In theorie zorgt een hogere obligatierente voor druk op de economische groei. Zij vormen immers de basis van de kapitaalmarkt, waarop alle andere rentes worden gebouwd. Stijgende obligatierentes leveren ook stijgende hypotheekrentes en andere rentes op.
Bitcoin naar $81.000 de komende weken?
Biyond mede-oprichter Burkan Beyli deelde met Cointelegraph een heel negatief scenario voor de Bitcoin koers.
“Als Bitcoin onder de 94.000 dollar komt, dan is de koers van 81.000 dollar het volgende target voor de komende vijf weken. Voor het uitkomen van dat neerwaartse scenario moet Bitcoin komende week onder de 95.180 dollar sluiten.
Volgende week krijgen we ook de CPI, waardoor de bears mogelijk hun hand laten zien. Over het algemeen ben ik bearish over crypto op de korte termijn (4 tot 5 weken), daarna ben ik bullish, omdat ik een lagere DXY verwacht als gevolg van de komst van Donald Trump,” aldus Beyli.
Jamie Coutts van Real Vision deelt de visie van Beyli wel. Hij had zelfs als een Bitcoin koers van 80.000 dollar verwacht op basis van de sterke dollar.
De realiteit is echter dat Bitcoin nog steeds boven de 90.000 dollar handelt. Daarbij is hij over de komende zes maanden wel heel bullish over de markt. Coutts verwacht dat er meer liquiditeit aankomt, en dat is in principe bullish voor Bitcoin.
Claim vandaag nog €10 gratis en betaal geen handelskosten over de eerste €10.000!
Grijp deze unieke kans met Newsbit en Bitvavo door nu een account aan te maken via de knop hieronder. Stort slechts €10 en ontvang direct €10 gratis. Bovendien kun je 7 dagen lang zonder kosten handelen over je eerste €10.000 aan transacties. Start vandaag nog en profiteer direct van de groeiende populariteit van crypto!
Maak je account en Claim je €10 gratis.
Mis deze kans niet om direct te profiteren van de groeiende populariteit van Crypto!
Saylor bedankt Musk: kwart van de ‘Mag8’ bezit nu Bitcoin
Na het beursdebuut van SpaceX feliciteerde Michael Saylor Elon Musk. Volgens hem bezit een kwart van de ‘Mag8’ nu Bitcoin.
Miljardair: Bitcoin is beter beschermd tegen quantum-computers dan banken
We horen vaak dat Bitcoin kwetsbaar is voor quantum-computers, maar volgens deze miljardair zijn banken veel kwetsbaarder.
Robert Kiyosaki waarschuwt: de meeste beleggers maken deze enorme fout
Robert Kiyosaki stelt dat veel beleggers denken gespreid te zijn, maar in werkelijkheid ‘nepbezittingen’ aanhouden via ETF’s.
Meest gelezen
Newsbit-analist voorspelde de daling naar 60.000 dollar: dit verwacht hij nu
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.
Goud verliest in één keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
XRP-beleggers verkopen massaal met verlies, maar dat is goed nieuws
XRP beleggers verkopen steeds vaker met verlies, een signaal dat volgens on-chain data vaak dicht bij bodems verschijnt.
