Samen met bedrijven als Aramco, DHL, Emirates en Heineken lijkt Crypto.com een van de belangrijkste spelers te zijn geworden in de financiering van de Formule 1. Maar dat gaat mogelijk niet lang meer duren.

De crypto beurs bevindt zich in een neerwaartse spiraal

Een nieuw rapport van Asa Hiken van Ad Age beschrijft Crypto.com als een bedrijf dat zichzelf in een neerwaartse spiraal heeft gebracht. Er worden namelijk duizenden werknemers ontslagen nu de cryptomarkt wat slechter presteert.

Net nadat Crypto.com aankondigde dat het de 50 miljoen gebruikersgrens had bereikt – en net nadat het als hoofdsponsor had gediend voor de Miami Grand Prix van F1 – stortte de cryptomarkt in.

In de maanden die volgden, verkleinde Crypto.com stilletjes veel van de partnerschapsovereenkomsten die bedoeld waren om de extra aandacht voor het merk te krijgen. In sommige gevallen heeft het bedrijf geprobeerd zich helemaal terug te trekken uit deze deals, zo blijkt uit details gedeeld door voormalige en huidige werknemers.

– Aldus Ad Age

De crypto beurs moest ook 30% tot 40% van het personeel ontslaan. Er zijn geen exacte cijfers, maar meerdere bronnen verklaarden onafhankelijk van elkaar dat iets meer dan 2.000 werknemers het bedrijf hebben verlaten. Eerder werd gemeld dat Crypto.com hooguit iets meer dan 1.000 werknemers heeft laten gaan. Marketingpersoneel was een van de eersten groepen waarvan veel medewerkers werden ontslagen, waaronder een volledig intern creatief team dat slechts enkele maanden na de oprichting werd geëlimineerd.

Was Crypto.com te ambitieus?

In het artikel beschreef een reclameprofessional die met Crypto.com werkte het bedrijf als volgt: “Ik heb eerder met veel ambitieuze klanten gewerkt, maar Crypto.com is waarschijnlijk de meest ambitieuze klant waarmee ik ooit heb gewerkt.”

Dat komt omdat het merk in minder dan een jaar tijd internationaal bekend werd dankzij zijn intense marketingpush waardoor het een enorme onderneming werd.

Een daling van de crypto-interesse zorgde er echter voor dat het platform instortte. Crypto.com heeft deals met Angel City F.C., Twitch Rivals en de UEFA Champions League ontbonden. Het heeft verschillende andere deals gesloten met sportteams of evenementen, maar heeft in sommige gevallen het aantal beschikbare hospitality pakketten verminderd.

Op dit moment is de toekomst van Crypto.com onduidelijk. De Formule 1 zal waarschijnlijk niet uit elkaar vallen dankzij Crypto.com – maar de sport heeft een lange geschiedenis met sponsorovereenkomsten die niet hun beloften niet na konden komen.

Wees als eerste op de hoogte van het laatste Crypto Nieuws

Trading Bot

Automatisch handelen? Zo werken de trading-bots van OKX

Automatisch handelen? Zo werken de trading-bots van OKX
Crypto-traders haken af: beurzen zien volumes naar dieptepunt kelderen
Upbit bevriest Solana-handel na 37 miljoen dollar aan verdachte transacties
Meer Exchange nieuws

Meest gelezen

Legendarische Bitcoin-miljardair dumpt alles: het begin van het einde?
WhatsApp-malware steelt crypto- en bankgegevens in razendsnelle aanval
ChatGPT voorspelt XRP koers op 1 december 2025
Newsbit
Bekijk de app
Bekijk