Volgens de CEO van Tesla, Elon Musk, heeft de inflatie in de Verenigde Staten (VS) een hoogtepunt bereikt. Toch heeft het autobedrijf inmiddels zo’n 90% van zijn Bitcoin-voorraad verkocht.
Grondstoffen in dalende trend
De CEO voorspelde zelfs dat een aanstaande recessie in de VS slechts ‘mild tot matig’ zou zijn. Onlangs verkocht Tesla al een groot deel van hun BTC, ter waarde van circa $1.5 miljard.
In een vraag-en-antwoordsessie werd door Musk onthuld dat grondstoffen die gebruikt worden voor Tesla-onderdelen goedkoper worden. Volgens Musk vertoond de grondstoffen-markt een dalende trend, wat erop zou wijzen dat de inflatie zijn hoogste niveau al heeft bereikt. Musk zei het volgende:
Wij hebben een beetje inzicht in waar de prijzen in de loop van de tijd naartoe gaan en het interessante dat we nu zien, is dat van de meeste van onze grondstoffen, de meeste dingen die in een Tesla gaan, de prijzen in 6 maanden dalen. Dit kan natuurlijk veranderen, maar de trend is naar beneden, wat suggereert dat we de piekinflatie voorbij zijn.
Bitcoin later weer terugkopen
De crypto-markten hebben de afgelopen maanden harde klappen gehad. Dat Tesla verreweg het meeste van hun BTC nu dan verkoopt lijkt niet geheel logisch. Mocht de markt namelijk weer aantrekken, verliezen ze hier veel geld op. Dit is echter uiteraard niet geheel te voorspellen.
Musk heeft aangegeven dat Bitcoin eventueel op een later tijdstip weer op de balans van Tesla zou kunnen terugkeren. Het verkoop van hun BTC is hiermee geen commentaar op Bitcoin op zich.
Tot slot waren er positieve geluiden over de voorspellingen over de macro, waaronder een mogelijke recessie in de VS. Als deze er aan zou komen, dan zou deze volgens Musk relatief mild zijn. De recessie zou volgens hun voorspellingen ongeveer 18 maanden kunnen duren. Dit laatste is echter slechts speculatie, toch zijn het positieve geluiden.
Crypto wekker: Bitcoin koers onderuit na neerhalen Amerikaanse helikopter door Iran
Iran haalde vannacht een Amerikaanse helikopter neer, waarvan de bemanning het overleefd zou hebben. Toch opende Bitcoin vandaag lager.
Dreigt een nieuwe Bitcoin-crash? Japan koerst af op nieuwe renteverhoging
De Bank of Japan verhoogt waarschijnlijk de rente naar 1%, de hoogste stand sinds de jaren negentig. Dat is mogelijk slecht nieuws voor BTC.
Saylor wijst AI aan na Bitcoin-crash, maar experts denken juist aan hem
Arca wijst Strategy aan als oorzaak van de Bitcoin koersdaling en verwerpt de verklaring van Michael Saylor over AI.
Meest gelezen
Bank of America waarschuwt voor grootste aandelenbubbel sinds 1880
Deze topanalist van Bank of America waarschuwt voor de grootste bubbel sinds de spoorweghype van de 19e eeuw.
Crypto-analist legt uit waarom 1.000 XRP volgens hem levensveranderend kan zijn
Crypto-analist Steph Is Crypto schetst drie scenario’s voor XRP. 1.000 XRP kan oplopen tot bijna 24.000 dollar.
AI voorspelt XRP koers voor 30 juni 2026
AI-modellen voorspellen dat de XRP koers eind juni onder 1,20 dollar zakt. Bitcoin-zwakte en lage liquiditeit drukken de munt.
